" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Saya + Abah + Merdeka + Hospital

Pin Pin Pon Pon ||

Pukul 12am td, sudah 53 thn Malaysia merdeka.. cerita pengalaman sambut merdeka? mmg xde, xde pengalaman macam org lain, xde pegi Dataran Merdeka.. Tiap2 tahun, dari kecik, mmg sambut merdeka kat rumah je.. tgk bunga api pn dekat tv je.. Tahun ni kita merdeka dlm bulan Ramadan.. Same mcm tahun lepas.. Pengalaman sambut merdeka saya mmg lain pade org lain.. Mgkin la ade yg same.. Tp, bg saya, kenangan tu xkan saya lupa smpai bila2.. Tahun lepas.. dalam bulan Ramadan + 30 n 31 Ogos.. Saya ada kat Hospital Teluk Intan.. Sbb temankan Abah yg sakit.. Seminggu lebih juga Abah kena tahan kat wad.. kami adik beradik bgilir2 g lawat Abah.. Biasanya mak yg temankan Abah.. Tp hari tu mak nak balik, so sy teman abah kat sane.. Mmg sedih sgt masa tu.. tak dapat nak tahan air mata tgk abah terbaring je.. masa hari saya temankan abah, abah xboleh bgn.. bdn panas sgt sbb demam.. saya xpenah bmalam kat hspital.. sy xpenah jaga org sakit.. tu la pengalaman pertama yg xdpt dilupakan.. selama bberapa hari melawat abah, sy cube smbunyi rasa sedih.. tp bila hanya bdua ngan abah, terus air mata ni mgalir.. mmg sebak sgt masa tu.. abah nampak lemah sgt.. sepanjang malam tu sy bjaga.. mmg xboleh tdur lgsung.. dpt lelap pn cuma sekejap.. sbb risaukan abah.. tu la satu2nya pengalaman yg sy ada, ttp adik bradik yg lain xde..syukur hari ni abah masih sihat.. n kalau sakit pn, cepat2 pegi klinik.. xboleh tgk abah sakit.. sbb adk bradik yg lain smua jauh.. just harap abah sihat selalu.. sbb sy dah xnak sedih..

Perut Oh! Perut..


Kenapa la agaknye skrg saye xleh makan byk..
Makan sikit perut dah kembung..
Makan banyak perut jadi keras..
Waa..Kenape2..
Kalau dulu mkn banyak pn maintain jek..
Musykil btol ngan badan skrg..
Dulu xmakan nasik seminggu kompem berat turun..
Skrg..xmakan sebulan pn blm tntu kurus..
Mmg isu ni wat saye ttekan gile..
Ingat bulan puasa ni boleh kurangkan berat badan..
Tp nampak gaye mcm xbleh jek..
Tak lame g dah nak raye..
Lagi laa.. Mmg kene sekat nafsu makan la rasenye..
Hari ni je rase sakit sgt perut..
Sampai badan jadi melengkot mcm udang dah..
Mgkin kalau xde org tegur xpe kot..
Tp skrg mmg ramai dah kate saye tembam,
atau bahase kasarnye 'G E M O K'..
Scary gile la pkataan tu..
Mmg saye takut gemok..
Sbb nti kene kutuk..
Kurus sgt pn susah.. Gemok pn susah..
Skrg btol2 rase xslesa dgn bntuk badan..
Mgkin blh trime la bile dah berisi sikit, g pn mmg dlu nak tambah berat..
Tp xpuas hati dgn pemandangan di perut ni..
Waaaaa..dugaan btol la..
Kena usaha sungguh2 dah skrg..
Sbb yg ade dlm bdn ni bukan lemak/daging dah..
Tp mcm batu/besi yg susah nak dibuang..
Adesss.. Tekanan2..

Saye Dah GEMO*



Waa.. mmg sedih la ..
Berat badan maintain jek..
Tapi kenape badan makin gemok ni..
Asal timbang, beratnye same jek..
Musykil btol..
Rasenye alat tmbang tu rosak la..
Dah cube nak kurang kan mkn..
Tp ape kes slera makin btambah2,,
Skrg makan cket je prot dah rase penuh..
Nape la camtu,,
Bukan mkn byk mane pn..
Tp tiap kali mkn je, kmpem perut mbulat,.
Adesss.. Effect kompem la baju/suar sume da xmuat..
Kene usaha lebih niii..
Lau x.. Habis sume baju xleh pakai..
Susah la cmtu..
Dah la baju xbanyak..
Waa...ttekannnyeeee..

Sanggup Tuu.. :p


Wahh.. dah lamenye xmenulis kat cni..
Tu le padahnye lau 'si malas' dah dtg..
Hari ni lak tetibe rajin sampai xtdo..
Dok meng'edit' blog pnye pasal..
Haha.. Org kate tgn gatal..
Sume nak dgodek2 nye..
Pastu tah pape jadik tggang lggang,,
Nasib baik la penah blajo programming dulu2 kale..
Walaupn failed.. Tp boleh la..
Ni pun still xpuas hati..
DAh mls nak ote2 dah,,
Bior kan camni jek..
Kang pade ade layout tros blank nanti,,
Haha..

SEMOGA CEPAT SEMBUH


Minggu ni kakak2 n abg saya balik..
So rumah meriah..
Tp agak sedih sebab Kak Zura tak sihat..
Malam td saya teman dia pegi klinik..
Doktor kata maybe denggi..
SAya takut sgt sbnrnya..
Tp doktor kata nasib ada batuk2..
Tanda2 pening n demam tu mmg dah denggi,
tp dia pn ada batuk2, so bukan denggi la..
Harap2 mcm tu la..
Kesian tgk dia, tido je..
Pape pn harap dia cepat sembuh..
Dan sihat selalu..

1 Ramadan 1431H - Ramadan Datang Lagi


Rasulullah s.a.w bersabda:

Apabila seseorang daripada kamu sedang berpuasa pada suatu hari,

janganlah berbicara tentang perkara yang keji dan kotor.

Apabila dia dicaci maki atau diajak berkelahi oleh seseorang,

hendaklah dia berkata:

Sesungguhnya hari ini aku berpuasa, sesungguhnya hari ini aku berpuasa"

[Bukhari-Muslim]

Saya SIMPATI pada DIA..

Pin Pin Pon Pon ||
Kesian sgt kat bekas majikan saye dlu..
Status die kat fb hari ni, die cite penah kene maki hamun..
N ada yg kata dlm fb nye ada spy.. Hmm..
Tp bkn pasal tu yg sy nak cite..
Sy harap sangat satu hari dia dpt tau sape yg myebabkan ramai yg xpuas hati dgn dia..
Sampai ada yg sggup maki hamun dia..
Dia mmg sgt baik..
Tp malang bg dia bila ada yg nak jatuhkan dia..
Bercerita yg buruk ttg dia..
Yg paling ketara, talam 2 muka..
Bmuka2..
Sy tau dia tau sape yg paling byk dtgkan mslh kat dia..
Sape lagi kalau bkn "Mak Cik" tu..
Hmm..
Mmg sedih bila kenangkan smua tu..
Yg aku tau, aku pn pasti penah jadi mgsa kutukan dia..
Sedangkan bos sndiri dia brani buruk2 kan..
Ni plak aku pkerja bawahan dia..
Kalau nak cerita yg buruk ttg dia, mmg xkan habis..
Just harap, Allah buka mata bekas majikan saya..
Org yg ske menabur fitnah ni lebih besar dosanya daripada mbunuh..
Semoga "Mak Cik" tu insaf..
Segala kesenangan yg dia dpt tu semuanya dari Allah..
Tp pertolongan dan kebaikan yg dia dpt dari bekas majikan sy dibalas dgn kata2 belakang..
Sy yakin satu hari, Allah akan balas smua perbuatan dia..

Breakfast Band - Bagai Puteri

Pin Pin Pon Pon ||
Sekarang mmg jarang sgt dgr radio.. So, xberapa tau ape lagu2 baru.. Sy pn xsure lagu ni lagu baru/lama.. Dengar sikit mase tgk iklan cite Tudung Ekspress kat Astro Prima.. So terus cari.. Best jugak lagunye.. Jom layan.. =)


[Lirik lagu Breakfast Band - Bagai Puteri]

Jika aku jadi bintang
Kan ku berikanmu
Cahaya sinar cinta
Yang terapung bagaikan puteri
Yang cantik sekali
Indah senyummu penawar hati

(**)
Kau gadisku mimpi
Dalam tidurku
Tak puas malamku bersamamu.. oh
Ku berlari jauh mengejar cintamu
Agar kau kan menjadi milikku

(*)
Hati, hatiku runsing
Bila kau tiada takkan sempurna rasa
Jiwaku oh
Aku perlu kamu
Aku cinta kamu
Aku sayang kamu ..

oooh yeahh..

(Ulang *)
(Ulang **)

Credit to this blog :

Related Posts with Thumbnails