" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Saya + Abah + Merdeka + Hospital

Pin Pin Pon Pon ||

Pukul 12am td, sudah 53 thn Malaysia merdeka.. cerita pengalaman sambut merdeka? mmg xde, xde pengalaman macam org lain, xde pegi Dataran Merdeka.. Tiap2 tahun, dari kecik, mmg sambut merdeka kat rumah je.. tgk bunga api pn dekat tv je.. Tahun ni kita merdeka dlm bulan Ramadan.. Same mcm tahun lepas.. Pengalaman sambut merdeka saya mmg lain pade org lain.. Mgkin la ade yg same.. Tp, bg saya, kenangan tu xkan saya lupa smpai bila2.. Tahun lepas.. dalam bulan Ramadan + 30 n 31 Ogos.. Saya ada kat Hospital Teluk Intan.. Sbb temankan Abah yg sakit.. Seminggu lebih juga Abah kena tahan kat wad.. kami adik beradik bgilir2 g lawat Abah.. Biasanya mak yg temankan Abah.. Tp hari tu mak nak balik, so sy teman abah kat sane.. Mmg sedih sgt masa tu.. tak dapat nak tahan air mata tgk abah terbaring je.. masa hari saya temankan abah, abah xboleh bgn.. bdn panas sgt sbb demam.. saya xpenah bmalam kat hspital.. sy xpenah jaga org sakit.. tu la pengalaman pertama yg xdpt dilupakan.. selama bberapa hari melawat abah, sy cube smbunyi rasa sedih.. tp bila hanya bdua ngan abah, terus air mata ni mgalir.. mmg sebak sgt masa tu.. abah nampak lemah sgt.. sepanjang malam tu sy bjaga.. mmg xboleh tdur lgsung.. dpt lelap pn cuma sekejap.. sbb risaukan abah.. tu la satu2nya pengalaman yg sy ada, ttp adik bradik yg lain xde..syukur hari ni abah masih sihat.. n kalau sakit pn, cepat2 pegi klinik.. xboleh tgk abah sakit.. sbb adk bradik yg lain smua jauh.. just harap abah sihat selalu.. sbb sy dah xnak sedih..

0 Kuntum Bunga:

Related Posts with Thumbnails