" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Esok Hari Raya !


Pejam celik pejam celik.. Kita akan sambut Aidilfitri esok.. Ape lg kenangan yg paling diingati, melainkan ketika zaman kanak.. Selalunya, malam raye saya dgn kwn akan kayuh basikal keliling satu balai ( dulu tggal kat berek polis ) sambil menjerit.. "Yay2 esok raye! Esok hari raya!" Mmg meriah sgt, walaupn biasenye hanya family saye yg tggal kat situ, sbb jiran2 smuanya balik kg.. Tp ttp terase kemeriahan, bagi kanak2 mmg la kan? Xsabar nak pakai baju baru, nak dpt duit raya, itu yg penting sbnrnya..

Bbeza sgt dgn keadaan sekarang.. Masih lagi excited, tp skrg mcm kurang rase bahangnya.. Terima kasih pada kawan2 yg ucap Salam Aidilfitri.. Setakat ni baru dpt 1 jemputan rumah terbuka.. itu pn masih terfikir sama ada nak pergi atau x.. Kebiasaannya saya hanya duduk di rumah bila tiba hari raya.. Maklumlah, xramai kawan.. :( tp masih gembira, sbb dpt bkumpul ngan family.. Kalau lah raye ni kakak sy xbalik, xckup la family kami.. saya pn masih menunggu abg n kakak saya lg 2org pulang beraya.. Baju raya pun hampir siap..

Kadang2 teringin beraya di kampung.. mesti xmenang tgn terima knjungan saudara mara.. Tp skrg rumah sye ni pn dah jadi kg.. sejak kecil, mmg boleh kira dgn jari kot berapa kali je balik beraya di kg.. yg paling dinanti2 msti la sesi bgambar bersama keluarga.. masing2 nak melaram.. :) nak mintak ampun dan maaf..

Ape2 pun saya kat sini nak ambil kesempatan utk mengucapkan
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR & BATIN
Kepada semua sahabat2 sama ada yg kenal saya atau pn x..

0 Kuntum Bunga:

Related Posts with Thumbnails