" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Facebook mula membosankan..


Skrg ni boleh kate sume org ade fb.. Pade budak skolah sampai la atok2 nenek2 pn sume pakat nak men fb.. Seronok + melalaikan bg org yg xpndai bhgikan mase.. lately, sy mula rase bosan n meyampah ngan tiap ape yg sy tgk kat fb.. Isu politik, Agama, kaum..smuanya dah blambak2 sgt kat situ.. Fb xde slh nya.. tp user tu sndri yg mrosakkan smua tu.. Sedih tgk semua tu.. Kutuk mgutuk, keji mengeji..fitnah mfitnah.. mcm2.. Kdg2 rsa nak bsuara sgt pasal isu2 tu.. Tp fhaman smua bbeza..masing2 ada pegangan sndiri.. ade page kutuk kaum tu..kutuk kaum ni.. kutuk agama org.. mcm tu ke yg kite smua nak.. rakyat kita nampak bsatu dlm realiti.. tp dlm dunia siber.. smuanya bpecah belah.. kenapa la jadi mcm tu.. risau sgt ngan keadaan tu.. kalau smpai mgutuk agama mmg xboleh terima.. ramai yg mengaku Islam.. tp kenapa la cara bcakap xmcm Islam.. malu sgt2.. Kenapa msti gunakan bahasa yg bukan2..mencarut.. Jgn la mcm tu.. hal2 peribadi dah dperbesarkan.. terlalu ramai yg bsuara.. dari kisah pseorangan, merebak ke kisah pkauman, seterusnya kepada agama.. Sabar la whai umat Nabi Muhammad s.a.w. jgn la bckp ikup nafsu.. Kita kena yakin dgn Allah.. Jgn la btelagah sesama sendiri.. Jgn la memusuhi kaum lain.. Semua tu hanya akan merugikan kita.. Mula2 org melayu dikutuk.. skrg agama Islam pula jadi sasaran.. Jgn la sbb nila setitik rosak susu sebelanga.. apa yg ada sekarang ni cuma dunia.. xsalah cari kebenaran.. tp biarlah dgn cara yg betul.. skalipn kita kalah di dnia ni.. kita kena tahu, nasib kita yg sbnr adalah di akhirat nanti.. Jgn la gunakan cara kotor.. Usaha la apa yg mampu.. Doa adalah senjata org mukmin.. bukan dgn caci maki.. itu smua xkan tenangkan hati kita.. Bulan Ramadan ni la kita kena byk bdoa.. Biarkan sejuta org xnak dgr ape yg kita ckp.. Tp yakin la pada Allah yg satu.. Skrg apa yg kita buat, smua org boleh tahu.. Dunia skrg dah xde sempadan.. Tak rugi pn bbuat baik sesama manusia.. Semoga semua isu2 tu akan berakhir.. dah xsanggup lg tgk rkyat ngara ni bpecah belah.. itu tak mguntungkan kita pn.. rakyat yg bpecah tu akan mbuatkan negara jadi lemah.. fkir2kanlah..


2 Kuntum Bunga:

IN said...

facebook tak salah, tapi user sendiri yang salah..

Ainismaira said...

yer2.. btol2.. stuju tu.. :D

Related Posts with Thumbnails