" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Seluar Dalam Licinkan Kulit Muka?

Pin Pin Pon Pon ||

Assalamualaikum semua..

Hari2 memikirkan masalah macam mana nak hilangkan jerawat ni, kdg2 teringin jugak ada kulit yg licin bak telur dikupas.. Hehe.. adk bradik sy ni majoriti mmg ade mslh dgn jerawat la.. tp xde la sampai tahap kronik..

Tengah fikir2 ape entry nak buat hari ni, saya teringat cerita seorg kenalan yg kerap berkunjung ke rumah saya ( bkn kwn saya, xbape suke die sebenarnya.. ). Nak kata orgnya cantik sgt tak de la.. ( haha jahat ) biase je tp kulitnya boleh dikatakan licin la jugak, sbb xde jerawat.. pernah rasanya dia cerita petua nak licinkan kulit.. nak tak nak saya dengar jela..

Ceritanya macam ni.. dia ckp, ada petua yg dia amalkan, turun temurun dari zaman mak dia muda dulu.. caranya ialah, masa nak cuci seluar dlm tu, bila dah dibersihkan, sapu kat muke.. eeee,,, betol ke? saya pun xtahu nak percaya ke x.. lepas tu dia tambah cerita lagi, kalau nak guna pad a.k.a tuala wanita pun boleh.. lepas cuci bersih2 sapu kat mukaa... adehh.. yg itu lagi la xsanggup.. walaupun dah cuci kita tau la benda tu pakai kat mane kan?

Saya pun pelik, mmg la muka dia xde jerawat, tp kalau betul keluarga dia amalkan petua tu, kenapa adik die ade jerawat lak? kelentong la tu agaknya.. tp malas la nak menuduhkan.. mungkin betul la apa yg dia ckp pasal petua tu.. tp korg nak ke buat mcm tu? ambil seluar dlm/pad sapu kat muka? sanggup ke? aduh..

Pada saya, baik la muka ni penuh dengan jerawat daripada nak buat amalan yg pada saya mcm karut je.. xnak la ikut sangat petua org.. takut nanti lain jadinya.. kawan2 semua pun saya nasihatkan jgn la ikut.. takut nanti ade effect saya pulak yg kena.. saya sekadar bkongsi cerita je ni.. jgn amik serius k.. take it easy.. Peace ^^,

6 Kuntum Bunga:

diriku said...

he2..pelik cara ni..xpenah dgr..

A I N I S M A I R A said...

tu ar.. saye pun pelik..tu ar 1st time dgr petua cmtu.. huhu..

Amirrah Zawani said...

haha!!
pernah dengar jugak org kata sapu pad tu.. suar dalam x tau lah pulak..

Ainismaira said...

yeke.. menjadi tak agaknye ek? hihi

Aida azni abd razak said...

betul laa dik..tapi seluar dalam tu kena jenis yg serap air la jenis cotton tau.. cuci bersih2 sebersih2nya.. pastu perah pastu lap keseluruhan muka..kalau nak nampak kesan ape yg tanggal guna seluar dalam yg warna hitam.. akak mmg dah amalkan petua... so far ok la hehehe

Bokoc Bmomv said...

Pnah dengar..tp kena cuci bersh2 dlu

Related Posts with Thumbnails