" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Dia KAKAK Saya !

Pin Pin Pon Pon ||



Dari seorang Adik yang rindukan Kakaknya ...

Entry hari ni tercipta disebabkan rasa sedih and tak puas hati.. Apa perasaan korang kalau orang lain lebih-lebih dengan kakak korang, atau pun dengan ahli keluarga korang yang lain.. Saya tak suka tengok orang menggunakan kakak saya untuk kepentingan sendiri.. tak kira la duit, kenderaan, makanan atau apa-apa je.. Paling tak suka dengan orang yang suka mengambil kesempatan, sampaikan kadang-kadang kakak saya terlupa keluarga sendiri.. apa yang kawan dia nak semua mesti dapat, senang-senang hulur duit.. kalau adik sendiri mesti kena marah atau kena dengar dia membebel dulu..

Maaf la kakak, kalau kakak baca entry ni.. tapi tu yang kami semua rasa.. Ma, Abah, Abang n adik2 kakak yang lain.. siapa yang tak terasa kalau jadi macam ni.. kakak sendiri boleh fikir kenapa kami semua tak sukakan kawan kakak tu.. termasuk semua ahli keluarga dia.. sampaikan ada adik kakak yang terlalu benci pada dia.. sebab kami semua terkilan..

Bukan nak salahkan kakak.. memang dia banyak tolong kakak.. pernah jugak tolong kami.. tapi lama kelamaan nampak sangat macam dia dah gunakan kakak.. sampai kereta kakak jadi macam hak dia.. adik beradik dia pinjam duit dengan kakak.. mungkin kakak tak perasan.. tapi cubala senaraikan berapa banyak duit kakak habis sejak kawan dengan dia..

Kalau dia kawan yang baik, akak fikir mana perginya duit kakak yang hilang.. berapa kali duit kakak hilang? hilang kat rumah.. hilang kat kampung.. ingat apa dia cakap? "Entah2 sedara sendiri curi," memang tak boleh terima di akal.. sesusah mana pun keluarga kita, takkan sampai sanggup mencuri.. ape lagi nak curi duit ahli keluarga sendiri, kakak fikir la elok2.. sikap kakak kadang2 berubah sangat.. sampai kami semua fikir kakak dah terkena buatan orang.. 

Bukan duit yang kami kisahkan.. tapi perhatian kakak pada kami.. nampak sangat lain.. kalau takde dia kakak lain, baik, boleh bgurau.. tapi bila dia ada, kakak asyik marah-marah.. apa kami buat semuanya tak kena.. kami bukan bodoh.. dulu kalau Abah sakit, kakak yang paling teruk menangis.. sampai tak boleh cakap apa-apa.. bila Ma tak bagi tau Abah sakit, mesti kakak marah..

Kami semua rindu kakak yang dulu.. Boleh buat baik dengan orang.. tapi berpada-padalah.. jangan sampai orang pijak kepala.. jangan sampai orang fikir kita bodoh.. Macam mana kakak selalu tegur kalau kami salah, tegur la jugak kawan kakak tu.. kenapa sayang sangat kat dia?! dia nak merajuk biarkan dia! Jangan sampai Ma dan Abah sedih.. Kawan macam tu bersepah-sepah.. Memang tak perlu dicari, sebab dia macam parasit.. Memang kadang-kadang kami tunjuk, kami tak suka kawan kakak.. tapi tu cuma nak lindung, sebenarnya kami semua terasa dan sedih sangat... :(


Aini : Suka bila tiba hari raya, tu je waktu boleh berkumpul satu keluarga, tanpa gangguan dari orang lain..


Pesanan kepada Kawan Kakak kalau terbaca entry ni.. : 
BERHENTI LA JADI PARASIT..DIA KAKAK SAYA! BUKAN KAKAK KAMU!

6 Kuntum Bunga:

cik ciput said...

Ainie, sabar ye..mcm mna ye nak nasihatkn kakak awak..apa2 pun, family paling utama..air yang dicincang takkan putus..mesti sedih kan kakak dah berubah..

NySs MaiRa said...

yer cik ciput.. mmg la dia bukan totally change.. tapi.. kadang2 terasa gak..dia lain bila kwn dia ada.. :(

Nur Azila Ismail said...

dia milikku bukan milikmu
pergilah kamu jangan kau ganggu . sob3

NySs MaiRa said...

sedih kan jilot.. hmm

fadhli said...

semoga semuanya kembali normal :)

NySs MaiRa said...

terima kasih.. :)

Related Posts with Thumbnails