" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Kenapa Lelaki Boleh, Tapi Perempuan Tak Boleh?


Hari ni nak cerita pasal satu topik, yang bila mana lelaki ada benda tu, perempuan tak boleh ada.. maksudnya, kat sini bukan tak boleh ada, tapi kalau ada atau buat benda tu, orang akan cakap perempuan tak sopan atau pengotor.. hehe.. 

1. Bulu ketiak - Hehe.. kenapa lelaki boleh simpan lebat-lebat macam hutan belantara, tapi perempuan kalau ada bulu ketiak mesti kena gelak.. dan kena cop pengotor.. kenapa ek?

2. Bulu hidung terkeluar - ramai lelaki yang bulu hidung terkeluar, tapi perempuan kalau ada mesti kena kutuk.. isk3..

3. Mengorat - bila lelaki mengorat perempuan takpe, perempuan tak boleh mengorat lelaki.. nanti dikata perempuan miang..

4. Merokok - kenapa perempuan merokok dianggap tak sopan? padahal perlakuannya sama dengan lelaki yang merokok..

Penyelesaiannya kat sini, mungkin ada yang tak setuju, ini sekadar pendapat saja.. :)

1. Pada perempuan yang nak simpan bulu ketiak tu, sape kate tak boleh.. tapi pakai la baju yang sopan, supaya tak terkantoi bulu ketiak anda.. tapi jangan la bela bertahun-tahun tak buang.. seeloknya setiap 40 hari buang la k.. :p

2. Bulu hidung ni nak buat macam mana lagi, kalau dah spesies macam tu, mmg la terkeluar.. tapi apa yang salahnya.. bulu hidung bukan aurat.. haha..

3. Tak salah perempuan mulakan dulu, jangan la pandang serong, sebab ramai lelaki sekarang ni kan pemalu.. heee.. tapi biar la kena pada gayanya.. kawan dulu tak salah.. pastu pandai-pandai la pikat hati lelaki tu.. hehe..

4. Perempuan dikata tak sopan merokok tu sebab, orang-orang kita selalu fikir perempuan merokok ni perempuan yang kerjanya tak elok... So, penyelesaian kat sini.. semua orang tak payah merokok.. kan tak timbul masalah.. haha.. tapi cukai rokok tu tinggi, tak mungkin kerajaan akan hentikan penjualan rokok.. tapi kena ingat nyawa tu lebih tinggi nilainya.. :) Pandai-pandai la fikir ek,,

18 Kuntum Bunga:

Nur Azila Ismail said...

sy ske mengorat kt fb .
post tq add kt profil lelaki itu . haha

NuR 'aQiLaH said...

betol2. laki suma boleh.
pompuan suma x boleh buat.
argggggghhhhhhhhhh. huu

skooz-san said...

hahahah !! menarik nehh~ heee

titirara said...

ya ya ! lawak2 . hihihihihih . tergelak smbil terkeluar bulu idong ku ! wohohoho

-sollehahn- said...

saya setuju no 1,2 dan 4. tapi sape kate pempuan takleh mengurat. tak salah rasanya, tapi cara dan pendekatannya berbeza ngan lelaki...

A I N I S M A I R A said...

Azila ; Kamu memang.. ske laki ensem.. hehe..

Aqilah : sabar2.. :)

skooz-san : tq :)

tirah : bulu idung kamu mmg salu kua.. tp takpe bukan aurat.,, hehe

sollehahn : yup betul tu.. :)

Tq kongsi pendapat ^^,

cik ciput said...

betol la..mcm x seswai je kalau pompuan berbulu ketiak lebat..haha..sungguh tidak senonoh ok.. =)

fiq said...

hee... ok =)

pak ary said...

ahahahaa....susah nak jawab neh~

Amni said...

sama je.. kalau popuan tak boleh, lelaki pon tak boleh.. baru nampak ayu dan sopan kan? Hehehe...

A I N I S M A I R A said...

hehee.. betol tu amni.. baru la xde jadi isu.. :)

TQ ALL ^^,

pak ary said...

ahahahaaa...ade mende yg laki bleh pompuan xleh~~~

A I N I S M A I R A said...

haha.. ape die tu pak ary..

pak ary said...

uih~~~byk...kalo nak cite esok pon xabes...ehehheee

A I N I S M A I R A said...

hehe,, mmg la banyak.. tp kalo nak list kat cni mcm pak ary ckp la.. nanti smpai 100 entry nye.. hehe

RAWSHADE said...

saya bg pendapat tentang soalan pak ary.. laki blh kencing dlm botol..pompuan blh x?haha..

x da niat nak wat aksi lucah..
sorry.. gud nite.. (^_^)

pak ary said...

adeh bro...xkn dalam botol kot...berdiri la sng~wawawaaaa....

huish!!!ape lucah2 neh~~ehehehehee

A I N I S M A I R A said...

huhuhu..apela..

Related Posts with Thumbnails