" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Kenapa Suka Complain ?

Pin Pin Pon Pon ||
Pagi tadi tak sempat nak post entry sebab bz buat header.. Haha.. Ye.. nak tukar template blog ni.. sudah tersangat la bosannyaa melihat ini template.. 

Ok2..berbalik pada tajuk entry.. Pernah tak korang kenal dengan orang yang suka complain atau suka membebel? Susah sangat bila kenal dengan orang yang suka complain.. buat ini salah, buat itu salah.. tak buat pun salah.. Macam mana nak puaskan hati semua pihak? Kalau dalam sektor pekerjaan memang la perlu, untuk menghasilkan kerja yang mantap dan berkualiti.. Tapi kalau dalam kehidupan seharian.. Susah.. Susah..

Teringat seorang  sahabat  musuh di Kolej.. Kenapa saya anti dgn dia? Ye, sebab dia pernah copy paste assignment saya, dah kantoi xnak mengaku pulak.. ( Cukup pantang orang copy assignment.. kalau nak, mintak, jangan curi ) Orangnya, ada masa ok, ada masa tak.. Dengan lelaki ok..dengan perempuan buat muka ketat je.. Tak paham2..

Bila berkaitan dengan kerja kumpulan, satu kerja pun tak nak buat.. Yang dia nak buat cuma complain saje.. Angin jugak kita yang mendengar.. Kenapa tak macam tu? Kenapa tak macam ni? Eh, tak cantik la.. Salah.. Semua salah.. Tiba masa saya geram, saya bagi semua kerja tu pada dia.. Terus terdiam.. Lebih baik takde daripada ada.. Ada pun membebel je tau..
   
Tension jugak melayan.. Saya memang jenis yang tak suka orang banyak bertanya soalan yang tak ada faedah,, Membebel apa tah lagi.. Saya boleh terima nasihat orang.. tapi biar dengan cara yang betul.. Setakat membebel tapi habuk pun takde, memang tak la saya nak dengar.. silap2 kene sound plak kan.. Bak kata adik n kakak saya, saya ni garang.. Ye, kalau tak kena pada tempatnya.. Saya memang boleh marah.. Siapa la boleh jadi orang yang sabar setiap masa.. Kita cuma manusia biasa.. 

Apa2 pun.. Pada siapa yang saya pernah termarah tu.. Minta maaf la k.. Marah bukan sebab suka-suka.. Something wrong somewhere la tu kan.. Isk..sabar jela bila teringat minah tu..


Repair mood...
Bunga utk hari ni!!!

26 Oct
Yomena



p/s : betul ke saya eja complain tu ek.. kalau salah..tlg betulkan ye.. tq ^_^

livelovelaugh

16 Kuntum Bunga:

cik ciput said...

Pernah jugak berhadapan dengan orang macam tu..semua benda nak komplen..suruh buat sendiri tak nak pulak..bila kita tegur, dimarahnya balik kite ni..huhu..manusia2, memang mcm2 hal..

bila dah masuk alam pekerjaan ni, lagi la..kalau dapat bos ok, takpe la..kalau bos yg sgt ko, huhu, sabor je la..

bukan bermaksud cerewet tu x elok, tpi kena la bertempat..

fadhli said...

dah ramai jumpa macam ini, kena sabar :)

ismi jannati said...

akhirnya kak ainismaira kena byk2 bersabar...kalo dilayan nanti bleh dpt saket jantung ngn org2 camtu..huhu..

khaifaiz said...

Menarik entry kali ni... bingitnye la ble ad org membebel, kaki komplain.. terase cm nk sepak terajang.. kasi dia duduk dlm sepital.. btl x cik anis..

Amni said...

Memang selalu jugak jumpa orang macam tu.. contohnya skang pon ada kat depan mata.. haha.. yang kelakarnya dia buakn siapa2 pun nak complaint.. haihhh... cam geram je..

Ainismaira said...

@cik ciput
Btol tu, kadang2 pening sangat.. kita pun jadi srba salah kalau nak buat ape2.. takot salah di mata org je.. hm..

Ainismaira said...

@fadhli
Ye, nak buat apa lagi selain sabar.. tp kdg2 termarah jgak.. huhu

Ainismaira said...

@ismi jannati
Akak ni dah byk sgt bsabar dik.. Tiba masa memang meletup smpai semua org takot. haha

Ainismaira said...

@khaifaiz
Haha..btol tu.. bagus jgak idea tu kan.. nyamuk dok bunyi kat telinga lagi bagus daripada dgr org bising kat telinga.. T.T

Ainismaira said...

@Amni
Yg bukan siapa2 tu la yg kita rasa geram, nak je tonyoh2 mulut dia ngan cili ye.. kih2..

titirara said...

hidup kene sabar . kite pun da ramai jumpe org cmni

IN said...

orang yang selalu komplen jenis yang tak reti buat keje.
sebab tu potpet je kerjanya.
Nasib baik staff kita semua rajin;
rajin fb, rajin twitter, rajin blogging..huhu~

Ainismaira said...

@titirara
Kamu memang penyabar.. Ya Allah.. :)

Ainismaira said...

@IN
Hehe..yelah bos.. twitter saye tak berapa nak paham sgt la.. nanti bos buat seminar pasal twitter ye :p

Aisyah AR said...

wah!! sya pun ada jumpa org yang begitu. plg tak leh blah, dia mengarah bagai, tp satu pe pun dia tak buat!
pastu depan lecturer dia plg ngengada, kononnya dia leader group! padahal, yang lain rancang nk keluarkan nama dia dah...haih...nasib..nasib....

so time tu, terus terang is better dari kita kalis2 kan. huhuhu... nice entry!! i loike!!

Ainismaira said...

@Aisyah AR
Yup, btol tu Aisyah.. Kadang2 kena terus terang biar dia sedar cara dia tak betull.. Sabar je la kan.. TQ 4 ur comment :)

Related Posts with Thumbnails