" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Jatuh Cinta Dalam Mimpi

Pin Pin Pon Pon ||
Yup.. Mimpi tu mainan tidur.. tapi korang tak suka ke kalau dapat mimpi best2? Hehe.. Kalau boleh mesti nak mimpi yang sama setiap hari.. Bila tersedar pulak mesti usaha sampai dapat sambung mimpi yang sama tu..

Tahu tak, kadang-kadang kita boleh plan nak mimpi apa.. Tapi ikut nasib la.. Ada masa berjaya ada masa tak.. Ada mimpi yang jadi disebabkan aktiviti harian kita.. Ada pula mimpi yang terhasil lepas tengok sesuatu cerita, contoh paling ketara cerita hantu la.. Ramai yang takut nak tengok sebab takut termimpi-mimpi.. Hehe.. Orang kata kalau nak plan dapat mimpi apa, sebelum tidur tepuk bantal 3x sambil selawat.. 

Mimpi macam mana yang dikatakan seronok tu ek? Jangan kata mimpi tut pulak ye.. Haha.. Yang tu saya tak tau la.. Tapi malam tadi pertama kalinya saya mimpi seorang lelaki yang saya tak kenal, tapi saya nampak muka dia.. Senyuman dia manis betul.. Macam Imam Muda Asyraf tu.. Hehe.. Teringat-ingat sampai sekarang.. Yang saya pasti, lelaki tu bukan Si Dia la.. 

Tapi konfliknya bila saya nak keluar dengan dia, saya bersiap yang tak siap-siap.. Maksudnya kat sini, ada je yang tak kena.. Baju tak sesuai dengan seluar.. Seluar tak kena dengan baju.. Dah pakai tudung tapi lupa pakai baju.. Erkk.. Aduhh.. Kenapa la macam tu.. Kira macam susah sangat la nak jumpa dia tu..

Mmg sedih la.. tapi saya sedar tu mesti syaitan yang kacau tu.. saje tak nak bagi saya bangun tidur.. haha.. Tapi sempatla habiskan mimpi tu.. saya jumpa dia.. minta maaf sebab tak sempat jumpa hari tu, sebab banjir tiba-tiba.. jumpa dia pun sebab dok kat penempatan mangsa banjir..

Haha.. memang dah lawak dah tu.. Mengarut je mimpi tu, tiba-tiba lak banjir tu.. Mentang2 sekarang ni musim banjir.. Dalam mimpi pun nak banjir juga.. Kih3.. Nama pun mimpi kan.. ^_^

8 Kuntum Bunga:

Amirrah Zawani said...

hehe!
macam2 mimpi kamu ni..
yea la mimpi ni mainan tidur..
kdg2 tu pelik2 je.. :D

IN said...

wah boleh dijadikan movie..
nak tak? huhuu~

Ainismaira said...

@Amirrah Zawani btol tu .. hehe.. pelik2 tu kdg2 best gak.. ^_^

Ainismaira said...

@IN Nak.. haha.. :p

THE LEKAT LEKIT STORY said...

wah cerita pasal mimpi.. harus la awak baca entry sy.. pun kisah mimpi jugak. bab mimpi pun ms sblm kawen pnh jugak mimpi yg buat jatuh cinta dgn org dlm mimpi.. rasa sweet sgt pdhal dia cuma dlm mimpi

cik ciput said...

haha..suka imam muda asyraf ye? =p

Ainismaira said...

@THE LEKAT LEKIT STORY Tu la.. kalau jatuh cinta dlm mmpi mmg best je rase. hehe

Ainismaira said...

@cik ciput Haha.. suke tgk die senyum je.. wife die pn ske, cntik sgt.. untung badan.. :)

Related Posts with Thumbnails