" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Katak vs Lipas

Pin Pin Pon Pon ||
Assalamualaikum.. sekarang ni idea menulis mencurah-curah datang.. Terima kasih kepada kawan2 yang rajin datang membaca.. Rasanya ramai antara blogger yang masa sekolah dulu kelas sains tulen kan? tak pun adik-adik yang masih bersekolah tu, yang mana ada ambil subjek Biology..


Ingat tak korang masa Form 5, ada eksperimen di mana kita kena bedah Katak? Hehe.. Ingat tak ingat tak? Ada juga yang kena bedah lipas.. Best sangat.. Tapi saya tak buat pun, haha.. geli laaa.. memang tak boleh jadi doktor.. (memang tak jadi pon..hihi)

Masa buat eksperimen tu ada sorang member lelaki yang takut kan katak.. Haha.. Duduk siap bersila atas kerusi dan jauh daripada kitorang.. Rupa-rupanya dia takut.. Hehe.. Tak kurang juga ada yang takut lipas.. Lipas ni memang geli sikit, tambah pulak baunya yang tak menyenangkan.. 

Saya ni tak de la takut lipas sangat.. Dah biasa dah melakukan aktiviti membunuh lipas dengan penyapu.. Tapi kalau yang jenis terbang tu memang saya fobia sikit la.. Katak pulak disebabkan termasuk dalam kategori binatang yang lembik, so saya terpaksa la takut.. Haha..Geli2.. Tapi kalau ular saya pernah pegang.. Memang teruja masa pergi pameran ular.. Hee.. Berani tak berani sangat la.. Ular yang dah kena ubat pelali.. Lembik.. Eeee.. 

Soalan saya kat sini, kalau kena pilih antara katak dengan lipas.. Yang mana satu pilihan korang? ^_^


20 Kuntum Bunga:

afiqah said...

HEHE. Lipas ;)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

mana2 pun x pe kerana naluri
geli krg

Pencari Qurratuaini said...

lipas teman sejati di rumah..haha

Ainismaira said...

@afiqahkantoi takut katak.. hehe

Ainismaira said...

@THE LEKAT LEKIT STORYwah..kira berani la kan.. salute la ^_^

Ainismaira said...

@Pencari Qurratuaini aiya..menternak lipas ke.. hehe

Pencari Qurratuaini said...

tak..dia dtg sendiri..hehe

salem:D said...

due2 xhingen..tapi..lipas..haha

cik miera said...

lipas.....!!!!!xnk katak...huhu

fiq said...

fiq pernah bedah katak untuk kelas biologi jugak. ingtkan dah mati lepas dah belah perut dia tapi tetiba dia hidup balik n tarik tangan n kaki dia yang kena paku kat meja tu. pastu dia lompat2 dalam kelas. sangat menakutkan =(

Ainismaira said...

@Pencari Qurratuaini Haha..mgkin lipas tu nak bermanja .. :p

Ainismaira said...

@salem:Daik..maksudnye ape tu.. hehe

Ainismaira said...

@cik miera hehe.. same la.. geli la katak..

cik ciput said...

I vote for lipas, easier to kill. Hahaha. Sebenarnya dua2 pon tak nak, geli maaa...

Ainismaira said...

@fiq aiyo..xteburai ke perutnya tu.. maybe kesan chlorofom dah habis kot.. hehe

Ainismaira said...

@cik ciput katak la.. mane tau leh jadi putera katak.. haha

Eiymah Fahimah said...

dua2 tak suka...geli gila.Tapi kalu terpaksa lipas kot.Sbb katak lembik2.geli

Amirrah Zawani said...

dua2 ok lagi kot..
i dgn ular mmg geli =_=

yana said...

xnak dua2 ley x?haha(xmjwb soalan)..tp.lipas better kot dr ktak.huhu~

Memorable Maiden said...

dua dua tak nak..eiii..geli..
eh..lipas tak hancur ke kna bedah??

Related Posts with Thumbnails