" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Rosak budak-budak sekarang..

Pin Pin Pon Pon ||
Dari U, 18SG, 18SX, 18PL, dan 18 PA.. Masih relevan lagi ke klasifikasi Drama TV atau Filem tu? Rasanya macam tak de beza pun semua tu.. Tak dinafikan media massa dan elektronik juga menyumbang kepada keruntuhan akhlak remaja masa kini.. Betul ke 18 tahun sudah dianggap dewasa? Kalau klasifikasi tu menjadi, kenapa la ada kanak-kanak atau remaja di bawah umur 18 tahun sekarang ni lebih advance berbanding dengan mereka yang berumur 18 tahun ke atas? Pernah tengok gambar2 ni?



Boleh tunjuk sikit je.. selebihnya tengok kat sini.. Jangan tengok gambar je.. baca sekali isi kandungannya ok.. Saya tak pasti lokasinya di mana.. rasanya bukan di Malaysia.. Tapi situasi ni ibarat penyakit dah sekarang ni.. Banyak kes budak-budak bawah umur ni.. Geleng kepala je bila baca di paper atau internet..

Kita yang dah makan garam dulu ni memang tau beza remaja dulu dan sekarang, ibarat langit dengan bumi.. Masalah sosial yang semakin teruk.. Bukan lagi tertumpu pada vandalisme je, tapi dah melarat kepada seks bebas.. Ni cuma apa yang kita dapat lihat, banyak lagi yang tersembunyi..

Kepada ibu bapa, pantau la kegiatan anak-anak anda.. Sedih sangat tengok masalah remaja sekarang ni..

*Rasanya tak lama lagi kena keluarkan klasifikasi baru iaitu 80 tahun ke atas..

8 Kuntum Bunga:

SC said...

esh3,,semakin parah..apa nak jadila..xtau nak kata ape..terkedu dah

afiqah said...

Ya ALLAH. ape nak jadi nie weehhhh?
ish terkejut saya.

twinkle twinkle said...

HASI,,mmg teruk,,xsngke betul

diriku said...

budak sgt lagi ni..ishk2..

melon said...

adeyyhh... nasib je bukan kat malaysia kan.. sama2 lah kte doakan sume ni xbrlaku kat ngara kita.. nnti takut adik2 kita yg terkena virus ni..
nauzubillah..

Amirrah Zawani said...

sgt setuju...
mmg makin teruk budak2 zaman skrg..
kecik2 pun dah pandai.. dh besar lagi lah terukk.. mintak simpang lah jd mcm tu..

Nur Azila Ismail said...

dahsyatnye budak kecik tu

IN said...

lebih dasyat dari budak besar :)

Related Posts with Thumbnails