" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Semua nak 'A' je ..

Pin Pin Pon Pon ||
Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu ye kawan2.. Mesti korang semua tengah jalan2 lepaking dengan kawan2 kan.. Jelesnyee.. T__T

Okay la.. hari ni nak share satu cerita.. Semalam ada tak yang tengok TV3? Cerekarama.. Tajuknya "Semua nak 'A' je" Memang tertarik sangat dengan cerita tu.. Komedi ringan, tapi sinisnya menyindir golongan yang berlagak kononnya bagus..

Pernah ke korang kenal dengan kawan2 yang macam tu.. Semua ceritanya memang nak lagi bagus daripada semua orang.. Ok, kalau benda tu betul, benar dan sahih tak pe.. boleh la bagi can.. Tapi kalau yang menipu tu yang agak meluat sikit.. 

Ada la seorang sahabat minah kat kolej saya dulu, memang muke bajet hot la.. Hehe.. Bila saya dengan kawan2 lain berborak, mesti dia datang nak menyampuk, cerita pulak nak yang bagus je.. Tak nak kalah tu.. 

Tapi dia fikir saya ni bodoh agaknya, dia tak tau saya ni berbakat dalam mengantoikan orang2 yang menipu.. Satu hari memang saya dah kantoikan dia.. walaupun dia macam nak cover2.. Ceh.. ko ingat aku xtau ke.. Bila dah terbongkar, baru tak tau nak letak muka kat mana..

Yang dia nak tipu pasal tempat dia belajar dulu tu saya tak de la heran sangat, tapi bila dia tak pernah cerita tentang ayah dia tu yang saya ngan member2 jadi pelik.. Asyik cerita pasal Mama Mama Mama.. Sebab 'Mama' dia tu kerja bagus.. Papa tak de pun.. Tapi akhirnya kantoi juga, bila dia terlepas cakap ayahnya pemandu teksi.. Sebab ada kawan saya lagi sorang ayahnya pemandu teksi, tapi dia bangga sangat dengan ayah dia.. Tu la orang nak cerita kau pun nak.. Kan dah kantoi..

Pic. Google. Dialog: Sendiri bikin..

Saya dgn mber2 agak minah tu malu dengan ayah dia sendiri.. Memang tak patut la.. kalau ayah dia tau mesti ayah dia sedih.. Penting ke nak nampak hebat kat mata orang dengan menipu? Nak menipu pun agak2 la.. Tak paham betul.. Sejak hari tu kalau dia bercerita, kitorang wat derk je.. Dan perlahan2 meninggalkan ruang gosip.. Haha.. Padan muka..


6 Kuntum Bunga:

twinkle twinkle said...

mule2 ingat cite ni psl bdk skola ouh

Ainismaira said...

@twinkle twinkle Hehe.. yelakan.. kalo skolah, bagus la kalau nak semua A.. :)

Amirrah Zawani said...

haha!! macam2 perangai org kan..
wat apa nk tipu2.. ckp yg betul sudah.. bila dh kantoi malu kot..

Nur Azila Ismail said...

hate liars :D

cik ciput said...

penah je jumpa org mcm tu..cakap sume nak menang..dia la yg paling hebat..huhu..tpi wat donno je..malas nk layan..

tpi lakonan nabil smlm mmg x bleh blah..hahaha

IN said...

haha mamat propa diri sendiri. nasib baik kawan2 dorang baik..suport duit kawin. Bos tengok cerita ni sambil makan kerepek..

Related Posts with Thumbnails