" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Nakal Budak Nakal!

Dulu masa kecik-kecik saya ni bukan la budak nakal.. Tapi kadang-kadang pernah la buat benda yang agak nakal.. Lepas tu menyesal tak sudah.. Antara perkara yang pada saya memang tak patut saya buat masa kecik...

1. Tuang air sabun atas kepala adik saya, Zieyla.. Saya dengan dia beza umur agak jauh 6 tahun, dah lama saya jadi anak bongsu, alih-alih budak ni keluar dari perut mak saya.. Memang masa tu anti jugak la dengan dia.. Haha.. maka terjadi la incident tu.. Masa tu umur saya 7 tahun kot.. Haha.. Kesian dia.. menangis sebab mata pedih.. Aduh.. jahatnya saya.. Dah kena marah dengan mak, baru rasa  menyesal.. Huhu..

2. Tuang Liquid Paper atas badan kucing.. Mak aihh.. mesti pencinta kucing sangat membenci saya.. Ok la, masa tu nak kata bodoh sangat takde la.. Tapi dah buat macam tu kira bodoh la kot kan.. Bila kucing tu menggelupur baru la kecut dan pucat muka ni.. Nasib baik tak mati, kalau tak memang rasa bersalah seumur hidup.. T_T

3. Tolak basikal kecik roda tiga yang dinaiki oleh adik saya Cik Zieyla sampai beliau terjatuh ... Haha.. Dah nama pun anti dengan dia.. Memang padan muka.. Hahak! ^_^

4. Suka main panas lepas tu tak nak balik rumah.. Bila balik rumah Abah marah, abah cakap "Pergi lagi main panas, muka tu dah hitam macam keling dah.." Ohh.. sangat sedih.. Sejak pada tu saya jadi pendiam dan jarang sekali keluar rumah.. T_T

5. Pergi curi belon kat kedai.. Yang ni jangan tiru la, mencuri tu berdosa tau.. Nanti kena potong tangan.. Gara-gara masa tu tengah gila main belon air dengan kawan-kawan.. Nak beli rasa tak berbaloi sebab kitorang akan pecah kan dekat gelongsor.. So, kitorang semua sepakat pergi curi kat kedai.. Haha.. =.='

stock photo : close-up of colorful fish food for aquarium
6. Makan makanan ikan tanpa rasa bersalah.. Sedap, korang patut cuba.. Haha.. ^_^

7. Jolok sarang burung, ambil anak burung yang gemuk-gemuk sahaja.. Balut dalam tisu, letak atas meja.. buat perhiasan.. Esoknya tengok burung tu mati keras.. Jahat.. Menyesall... T_T

8. Tangkap ikan yang Abah bela dalam akuarium.. Bawa mandi same2 dalam bilik air.. Lepas tu ikan tu terjatuh dalam baldi berisi air sabun.. Bila ikan tu dah terbaring leper saya pun menggelabah, masukkan balik dalam akuarium dan pura-pura tak tau apa yang berlaku.. (Memang suka ikan, tersedar tengah malam pun sanggup celup tangan dalam akuarium sebab nak tangkap ikan) Kejam jugak saya ni T_T

9. Pergi tangkap rama-rama banyak-banyak, bila terserempak dengan ular.. Baru stop.. Dan tak buat dah lepas tu.. T_T

10. Bila bergaduh dengan kakak saya Green Apple, kitorang siap acu pisau lagi sampai nak bunuh2.. Ganas! T_T

Korang rasa 10 fakta kat atas ni masuk kategori nakal ke? Saya rasa takde la nakal sangat kan? Compare dengan budak sekarang.. Haha..

Suka baca blog Lagenda Budak Nakal ^_^ Peminat pink.. Awww.. :p


9 Kuntum Bunga:

Nur Azila Ismail said...

how dare you hate me. heheee

Jejaka Terhangat said...

fuhh...sampai acu pisau tu agak melampau..bahaya tu..

Jejaka Terhangat: [Tips Memikat] Cara-cara Menghargai Pasangan (special chapter)

Shag said...

Memang nakal habis! Dulu Shag pun anti dgn adik yg btl2 bawah Shag. Dia kuat ngadu. Haha.

Shag pernah bunuh anak kucing dgn tak sengaja jugak. Selalu lepak kat rumah kawan tak mintak izin Abah. Lepas tu operate sakan bear yg ada kat rumah :P

Kita punya nakal mmg tak setanding dgn nakalnya budak sekarang =.="

THE LEKAT LEKIT STORY said...

anda di tag

http://duniamelekitku.blogspot.com/2010/12/peace-contest-by-ezan-idma.html

Ainismaira said...

@Nur Azila Ismail haha.. biase laa.. :p

Ainismaira said...

@Jejaka Terhangat huhuk..tu la.. budak2.. xtau ape..

Ainismaira said...

@Shaghehe..anti kan.. mmg bdak skrg ni nakal die lain mcm skit..dah mcm org dewasa.. T_T

Ainismaira said...

@THE LEKAT LEKIT STORY terima kasih :) dh tgk td..tp xde stok gambar la.. kene cari dlu :)

titirara said...

amboihhhh , menakotkann . kakak ku nakal rupenye .

Related Posts with Thumbnails