" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Orang Melayu Hitam-hitam?

Pin Pin Pon Pon ||
Mengeja pun tunggang langgang.. Mesti takut2 je nak kutuk Malay ni..

Sampai hati dia cakap Melayu hitam.. Cakap Melayu b**i lagi.. Sedih sangat bila macam ni.. Kenapa la perlu nak bergaduh sesama kaum.. Sabar je la baca.. Takkan la tak kenal warna hitam tu macam mana.. Hitam tu macam Negro.. Orang Apreka sane.. 

Kalau hitam macam ni.. Tak pernah lagi jumpa Malay kulit macam ni..


Dulu saya pernah bergaduh dengan sorang Chinese gurl tu.. Dia cakap perempuan Malay ni bodoh.. Lagi la saya angin.. Geram sangat.. Dia cakap saya macam tu sebab dia marah saya kawan dengan sorang lelaki Malay yang dia suka.. Sedih gila kena sound.. 1st time kena pulak tu..

Tapi bukan la semua macam tu.. Ada yang baik.. Memang seronok berkawan dengan Chinese ni.. Tapi tu la, bila dah kena macam ni.. Saya rasa, lebih baik saya kawan dengan Melayu je.. Ada juga Melayu yang putih.. Tapi ada ape dengan warna kulit? Yang penting tak makan b**i.. Ops! Sorry.. Sekian terima kasih..



17 Kuntum Bunga:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Melayu la banyak tone warna kulit.. Tak semua hitam, tak semua putih tak semua gelap tak semua cerah.. sedang2 jer.. bagi saya kulit orang melayu la cantik dari kulit bangsa2 lain yg kebanyakkan 1 tone jer

Eliyana said...

hitam pun hitam laa..janji ini negara kita, tanah kita dan...kita tak makan B***...okeh!

twinkle twinkle said...

AHHa ape la pmpuan tu,,sbb laki ckp pmpuan bodo,,haiseh

Ainismaira said...

@THE LEKAT LEKIT STORY setuju dengan awk ..

Ainismaira said...

@Eliyana haa...betul3.. xmakan tu.. :D

Ainismaira said...

@twinkle twinkle tah la.. maybe takut xdpt laki tu kot..

汚れた said...

ahaxssss :P

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

meh kawan ngn nakal..nakal putih

hakhakhakhak...

cik ciput said...

saya melayu yang putih..haha =p

Ainismaira said...

@L@g3nd@ buD@k N@k@L Kalo nakal hitam pn saye kawan la.. haahaa..

Ainismaira said...

@cik ciput putih bersih ye Cik CIput.. hehehe

Nur Azila Ismail said...

sy x putih pon . hehe
tp adakah sy akan jadi seperti gambar di atas dalam masa 3 bulan lg ? hhehee

Natasha Farina Arifin said...

hye im new. my name is tasha. nice entry & cantik blog awk nih. sgt-sgt cute. hihihihi oh by the daw ckp pasal ur entry nih kdg2 skt ati gak kan? why org kaum lain taleh tgk melayu nih idup senang kan? ade jek yg nak jadik punca segala nak gado2 hehehe. come on idup kna la njoy kan?kan? fer me semoga laugan 1malaysia nih jadi kenyataan kan?kan ? semua kaum bersatu dan membangunkan negara. Eh pesal tetiba rasa mcm YB lak nih? hihihihi care to follow & visit my blog at http://sharemyloves.blogspot.com/

Ainismaira said...

@Nur Azila Ismail Haha,, selamat ber'plkn' n selamat berhitam2an.. kui3.. xde la.. kalo masuk plkn pon xkan la sampai hitam.. :p

Ainismaira said...

@Natasha Farina Arifin hai Natasha.. betul awk cakap.. hehe.. mmg ala2 YB.. btw tq singgah ye :) slm pekenalan ^_^

diriku said...

hitam manis xpe..he2

Ainismaira said...

@diriku hitam manis pn bukan la hitam kan.. heee

Related Posts with Thumbnails