" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Sedih..

Ya Allah.. kenapa manusia selalu nak menghukum bila orang lain melakukan kesilapan.. Apa guna perkataan maaf andai tiada orang yang boleh memaafkan.. Hari ni saya sedih sangat sampai tak boleh tidur.. Kawan... Kenapa la buat saya bersedih.. Nak dapat kawan memang susah.. yang ada pun terlalu menyakitkan.. Besar sangat ke salah saya sampai macam ni sekali dia buat kat saya..

Dari dulu sampai sekarang, semua kawan yang ada semuanya menyakitkan hati.. Happy cuma sementara je.. Betul-betul terluka.. Saya baru nak gembira, tapi makin hari makin menyakitkan.. Perkara paling menyedihkan, bila tak ada kawan.. Memang saya ada family, tapi ada masa saya perlukan kawan.. Nak cari kawan baru bukannya senang.. Macam mana nak kenal hati budi orang.. Nak tau apa yang dia suka, apa yang dia tak suka..

Bukan senang nak jumpa kawan yang ngam dengan kita.. Mungkin salah saya, terlalu agungkan dia sebagai seorang sahabat.. Agaknya, memang bukan dia yang layak jadi kawan saya.. Bila bercerita pasal kawan ni.. Terasa malang sangat diri saya ni.. Mungkin cuma tempat singgahan sementara.. Memang sedih.. Banyak-banyak perkara yang jadi.. Bila melibatkan kawan memang banyak buat saya menangis.. Saya cuma nak seseorang untuk jadi kawan baik saya.. Kenapa susah sangat nak dapat..



16 Kuntum Bunga:

syAzAnA said...

sabar yer syg. ade hikmah disebalik semua tuuuu. sabar bnyak2.

░♥si lampu neon♥░ said...

HYEEE SINGGAH !!

Anonymous said...

hm..btol tu, cari kwn baik mmg sgt susah..lagi2 pmpuan..mesti nak cari salah kwn dia..kalo laki hal2 kecik tak amik kesah sgt..
sbb tu ada kwn pmpuan JT yg lagi suka berkawan ngn laki drpd pmpuan..

Jejaka Terhangat: Tahniah: Post ke 100 Jejaka Terhangat..!!!

cik ciput said...

Ainie, sabar eh..adat la macam tu..manusia, rambut sama hitam tapi hati lain2..mungkin dia x bermaksud buat awak mcm tu..mungkin juga dia terlalu emo smpai dia buat perkara yg dia x sedar, dh melukakan hati awak..adat berkawan mmg mcm tu..kawan msa senang mmg bnyk, tpi kwn sejati yg sama2 susah dgn kita, yg tu mcm permata..

**nnti awak pegi upsi, mesti dapat ramai kawan baru..jgn risau ye =P

nazirulhazwan~ said...

chill la babe.manusia
tp bukan ke cik ainismaira ade adek2 yg baek. jdkan la dorg kawan baik.hehe

rieyzajunkisshi said...

Biasala tu dieq.....akak pun de member2 yg begitu
Habis manis sepah dibuang or
Bla dpt gading bertuah, tanduk tidak berguna lagi....
Takpe, biar org buat kat kite...jgn kite buat kat org len~
Kite tak rugi pe2 pun tak berkwn lg ngan org2 begitu
Lgpun, berdosa memutuskan hubungan silaturahim neh....
Be +ve, make new friends~

d a m i a said...

salam...
jgn la sedih...saya boleh jadik kawan ainis...
saya dh punya bnyk pengalaman dianiaya oleh kawan yang saya percaya...sedih memang sedih,tapi saya pandang dari sudut positif...
Allah menguji kita dlm banyak cara, samada kita redha atau tak ja...
cheer up girl... ;)

Ainismaira said...

@syAzAnA byk sgt sabarnya.. smpai sakit hati :(

Ainismaira said...

@░♥si lampu neon♥░ hai..

Ainismaira said...

@Anonymous btol tu.. pmpuan ni tu la mslhnya bila bkawan..

Ainismaira said...

@cik ciput ye Cik Ciput.. terima kasih ye.. penah satu masa sy give up nak bkawan.. tp slalu sgt blembut dgn org.. byk kali sgt tkena.. mane la xsedih..

Ainismaira said...

@nazirulhazwan~ Yup btol.. dari dulu family sy la shbt terbaik yg penah sy ada.. :)

Ainismaira said...

@rieyzajunkisshi ok..terima kasih.. kite pn harap satu hari dpt jumpa kwn yg terbaik.. :')

Ainismaira said...

@d a m i a Wslm.. thx Damia.. appreciate sgt2.. ada jga nak bkawan.. even dlm blog je.. xmstahil kita leh jadi kwn baik kan :) tq dear..

Amirrah Zawani said...

sabar je la aini.. tamaw sedih2.. mmg mula2 kita jumpa org yg salah.. lama2 nanti insya allah kamu akan jumpa kawan yg baik.. semoga jumpa di upsi.. insya allah :D

d a m i a said...

xpe, jgn sedey2...boleh je...tah2 nanti bila awak dh jadik cikgu, kita terjumpa kat mana2 kursus ke...heeee

Related Posts with Thumbnails