" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Kenapa Lelaki Boleh, Tapi Perempuan Tak Boleh?


Hari ni nak cerita pasal satu topik, yang bila mana lelaki ada benda tu, perempuan tak boleh ada.. maksudnya, kat sini bukan tak boleh ada, tapi kalau ada atau buat benda tu, orang akan cakap perempuan tak sopan atau pengotor.. hehe.. 

1. Bulu ketiak - Hehe.. kenapa lelaki boleh simpan lebat-lebat macam hutan belantara, tapi perempuan kalau ada bulu ketiak mesti kena gelak.. dan kena cop pengotor.. kenapa ek?

2. Bulu hidung terkeluar - ramai lelaki yang bulu hidung terkeluar, tapi perempuan kalau ada mesti kena kutuk.. isk3..

3. Mengorat - bila lelaki mengorat perempuan takpe, perempuan tak boleh mengorat lelaki.. nanti dikata perempuan miang..

4. Merokok - kenapa perempuan merokok dianggap tak sopan? padahal perlakuannya sama dengan lelaki yang merokok..

Penyelesaiannya kat sini, mungkin ada yang tak setuju, ini sekadar pendapat saja.. :)

1. Pada perempuan yang nak simpan bulu ketiak tu, sape kate tak boleh.. tapi pakai la baju yang sopan, supaya tak terkantoi bulu ketiak anda.. tapi jangan la bela bertahun-tahun tak buang.. seeloknya setiap 40 hari buang la k.. :p

2. Bulu hidung ni nak buat macam mana lagi, kalau dah spesies macam tu, mmg la terkeluar.. tapi apa yang salahnya.. bulu hidung bukan aurat.. haha..

3. Tak salah perempuan mulakan dulu, jangan la pandang serong, sebab ramai lelaki sekarang ni kan pemalu.. heee.. tapi biar la kena pada gayanya.. kawan dulu tak salah.. pastu pandai-pandai la pikat hati lelaki tu.. hehe..

4. Perempuan dikata tak sopan merokok tu sebab, orang-orang kita selalu fikir perempuan merokok ni perempuan yang kerjanya tak elok... So, penyelesaian kat sini.. semua orang tak payah merokok.. kan tak timbul masalah.. haha.. tapi cukai rokok tu tinggi, tak mungkin kerajaan akan hentikan penjualan rokok.. tapi kena ingat nyawa tu lebih tinggi nilainya.. :) Pandai-pandai la fikir ek,,
Related Posts with Thumbnails