" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Ikan Dan Kucing

Pin Pin Pon Pon || ,
Sewaktu belajar di Kolej.. Baru beberapa hari berkenalan dengan teman serumah.. Sudah diajukan soalan pasal pakwe ni.. Yang ada pakwe pulak akan bercerita betapa lamanya perhubungan cinta mereka.. Sejak di bangku sekolah.. Macam-macam perangai.. Masing-masing nak cerita yang paling hebat..

Bagi orang perempuan.. Dorang ni bangga bila perhubungan yang dijalinkan tu bertahan lama.. Yang baru pula, akan rasa rendah diri sangat..

Yang selalu jumpa pun tersangat la bangga.. Bila hujung minggu saja, bf akan datang jemput.. Bangga la sangat.. Kadang2 memang la jeles.. Sebab saya ni tiap-tiap hujung minggu menapak kat rumah sewa tu.. Tak de pun yang nak datang jemput..

Bila nampak kawan keluar dengan lelaki.. Semua berlari ke balcony nak tengok.. Hensem ke tak? Pakai kereta apa.. Isk2.. perempuan2.. Bila kawan balik, tanye la.. Pakwe ke?? Haha.. dah biasa sangat soalan tu..

Kat atas katil pulak mesti ada "Teddy Bear".. Walaupun dah tau siapa bagi.. Tetap nak tanya.. Lepas tu, berlawan pulakk.. Bear siapa paling besar.. Yang takde hari ni... Esok jugak suruh pakwe belikan.. Hihi.. Lawak pun ada..

Bila tiba bab bercerita.. Akan keluar la cerita yang paling hebat di alam semesta.. Bf aku la paling hebat.. Paling romantik.. Paling kelakar.. Paling hensem.. Then masing2 tayang gambar..

Tiba waktu cuti.. Tak sabar-sabar nak balik, nak jumpa pakwe.. Habis kelas last terus berambus.. Balik-balik dari cuti.. Lovebite bersepah sana sini.. Dunia2.. Ada yang kecil, banyak dan penuh.. Ada yang satu, tapi besarr,, "Macam tapak kaki harimau" Kata seorang rakan saya.. Apa la dorang ni.. Ada yang malu cuba la dicover2 kan.. Ada yang tak, ditayang2kan aje..

Benda ni kadang-kadang memang macam lawak.. Tapi dalam gelak2,, jangan la terjebak.. Boleh bercinta, tapi jangan sampai mengaibkan diri sendiri.. Perempuan ni ibarat ikan.. Lelaki pulak adalah kucing.. So faham-faham la.. Takde kucing yang tak makan ikan.. Melainkan ikan berada di tempat yang betull.. Jauh dari jangkauan kucing.. Jangan berani menyerah diri.. Kucing pun pandai, ikan busuk dia tak makan.. Renung-renungkan lah ye..


Bonus
Bunga Untuk Hari Ini
27 Oct
Reijinsou


livelovelaugh

Related Posts with Thumbnails