" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Jangan Pakai Baju Warna Merah

Pin Pin Pon Pon ||

10 Zulhijjah Bukan hari ni,, tapi esok.. maknanya esok raye lah.. Bukan Aidilfitri, tapi Aidiladha.. Maknanya, ada ibadah korban.. Hehe.. Masa kecik je penah tengok orang buat korban ni depan mata, dah besar2 ni memang tak pergi.. budak2 biasa la suka menyebok.. Tapi orang2 tua selalu pesan, kalau nak pergi tengok korban jangan pakai baju warna merah.. sebab nanti lembu tu kejar.. 

Bukan masa korban je.. tapi katanya lembu memang tertarik dengan warna merah.. So bila ada masa terpakai baju merah dan terserempak dengan lembu (kalau balik kampung) memang kecut perut la.. Lembu tu relaks je saye yang lari tak cukup tanah.. Haha... Lembu pun ikut mood jugak nak kejar orang.. Hehe.. Mesti lembu tu pelik kenapa saya lari.. Rasanya angsa ang ang yang suka kejar orang tak tentu pasal.. Haha.. Tension gila kalau jumpa angsa..

*Selamat Hari Raya Haji.. Selamat Hari Raya Korban.. Selamat Hari Raya Aidiladha.. ^_^


Rosak budak-budak sekarang..

Pin Pin Pon Pon ||
Dari U, 18SG, 18SX, 18PL, dan 18 PA.. Masih relevan lagi ke klasifikasi Drama TV atau Filem tu? Rasanya macam tak de beza pun semua tu.. Tak dinafikan media massa dan elektronik juga menyumbang kepada keruntuhan akhlak remaja masa kini.. Betul ke 18 tahun sudah dianggap dewasa? Kalau klasifikasi tu menjadi, kenapa la ada kanak-kanak atau remaja di bawah umur 18 tahun sekarang ni lebih advance berbanding dengan mereka yang berumur 18 tahun ke atas? Pernah tengok gambar2 ni?



Boleh tunjuk sikit je.. selebihnya tengok kat sini.. Jangan tengok gambar je.. baca sekali isi kandungannya ok.. Saya tak pasti lokasinya di mana.. rasanya bukan di Malaysia.. Tapi situasi ni ibarat penyakit dah sekarang ni.. Banyak kes budak-budak bawah umur ni.. Geleng kepala je bila baca di paper atau internet..

Kita yang dah makan garam dulu ni memang tau beza remaja dulu dan sekarang, ibarat langit dengan bumi.. Masalah sosial yang semakin teruk.. Bukan lagi tertumpu pada vandalisme je, tapi dah melarat kepada seks bebas.. Ni cuma apa yang kita dapat lihat, banyak lagi yang tersembunyi..

Kepada ibu bapa, pantau la kegiatan anak-anak anda.. Sedih sangat tengok masalah remaja sekarang ni..

*Rasanya tak lama lagi kena keluarkan klasifikasi baru iaitu 80 tahun ke atas..

Related Posts with Thumbnails