" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Ketua Perasan Bagus?


Aigoo~ susah jugak kan kalau nak melayan manusia yang suka suki lantik diri sendiri jadi ketua.. Kalau jadi ketua yang bagus tak pe.. Ni, ketua yang perasan bagus.. Ataupun, orang lain yang ketua, tapi dia pulak yang lebih-lebih.. Apa nak buat ek kat orang macam ni?


Dalam satu kumpulan, sepatutnya kenalah ada persetujuan semua orang untuk lantik siapa yang akan jadi ketua.. Tapi, yang kes lantik diri sendiri ni macam ape tah nak cakap.. Susah, memang susah, tambah-tambah bila dia fikir dia tahu semua benda dan tak nak dengar langsung pendapat orang..

Ape kes jadi ketua, tapi selfish, ego, perasan bagus? Kesiannya kat ahli kumpulan/penghuni sesebuah rumah.. Kadang-kadang malas nak bergaduh, sebab masing-masing dah dewasa.. Pandai beza yang mana baik, yang mana buruk.. Tak suka la macam ni!

Macam apa yang jadi kat saya sekarang ni... Ketua yang lebih suka bagi kebebasan kepada ahli-ahlinya.. Tapi, muncul pulak sorang manusia yang anggap dia sebagai ketua dan menetapkan sendiri peraturannya.. Nak lawan kita ni junior, walaupun dari segi umur saya ni senior dia.. Takpolahh.. sabo je la... T_T

6 Kuntum Bunga:

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

jom join colourful contest saya..klik link ini

Amirrah Zawani said...

ada jugak kan org macam tu.. adehhhh.. sabar je lah...

LiLohOnEy said...

hmm.

sabar ye.

doa je hrp2 dy sedar apa yg dy buat :)

twinkle twinkle said...

sbr ye kak;;kat skola mira ade sorang mcm tu,,tp die lantik diri dia,,semua setuju,,sbb die ok :)

cik ciput said...

Adat la tu ainie..mcm2 jenis org yg awk akn jumpa..itu bru kt tmpat belajar..nnti dah masuk alam kerjaya, lagilah..

Pendapat Syah said...

lama xda citer..busy ye jd ajk..haha...mybe nmpkla awak jaga lalulintas nanti..mmg tu kja awak..pakai baju hijau tu..syah dulu ok lg bhagian teknikal..

apa pun, sabar jela ye..meh nk kenal sapa budak tu...kot2 syah knall..

p/s: bila nk kuar makan sama..hehe

Related Posts with Thumbnails