" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Saya Blogger Biasa, Jangan Demand Lebih..


Sorry kalau ada yang terasa dengan entry saya ni.. Saya nak jelaskan semua kat sini.. Memang saya seorang blogger biasa, saya bukan hackers, saya bukan programmer.. Tentang segmen DIY yang saya buat tu.. Itu apa yang saya tau, apa yang saya belajar sendiri.. Try and error perkara biasa yang saya buat.. Saya tak berani sangat nak ajar tuto yang berkaitan dengan HTML code.. Memang saya pernah belajar dulu, tapi tak habis.. TAK HABIS!

Macam-macam soalan yang saya dapat, 

- macam mana nak buat header cantik-cantik, 
- kat mana nak cari gambar cantik-cantik, 
- macam mana nak buat line kat bawah title post, 
- macam mana nak buat ada copyright kat bawah blog.. 

Aduh, soalan macam tu susah saya nak jawab, sebab kebanyakannya dari original template yang saya guna, saya tak buat sendiri.. Benda tu memang ada.. Yang nak buat cantik-cantik tu? Korang fikir macam mana saya nak ajar?


Sebab tu dulu saya tak nak buat pun tutorial bagai ni, sebab saya tak tau macam mana nak ajar orang.. Saya cuma ajar apa yang saya tau, so tak semua yang direquest saya boleh ajar, dan bukan semua yang saya ajar korang paham n menjadi kan? Sebab saya bukan dari golongan pakar.. Ye memang saya belajar tentang sistem komputer dulu, tapi saya bukan di bidang multimedia/programming.. 

Saya belajar tentang sistem komputer yang berkaitan dengan hardware/software, installation, maintenance, networking semua tu.. so harap sangat jangan ada yang demand lebih dari saya.. Terus terang cakap saya tak pandai guna Adobe Photoshop, dan saya takde pun software tu, jadi saya cuma gunakan Photoscape, yang pada saya semua orang ada, and kalau takde pun, korang boleh download free je kan.. Jangan la guna alasan tak ada photoscape, sebab benda tu free boleh download dari internet dan install sendiri.. Nak seribu daya kan..

Kepada yang minta saya follow blog korang balik tu tolong la tinggalkan link, jangan la sampai maki hamun saya, tapi tak tinggalkan link, fikir la macam mana saya nak pergi blog korang kalau takde link.. Saya dah pernah bagitau, saya akan follow semua..

Kalau berterusan macam ni, tak perlu la ada lagi Segmen DIY tu kan.. Nanti ada yang saya tak buat, merajuk, maki-maki saya.. Letih la macam ni.. Pada yang demand lebih tu korang refer la pada blogger yang lebih hebat.. Saya budak hingusan yang baru belajar.. Jangan la sampai nak marah-marah saya.. 

Nak ambil UPSR pun kena sekolah dari darjah 1 sampai darjah 6. 
Saya ni baru masuk darjah 1 dalam dunia blog ni.. 
Saya baru pandai membaca dan mengira.. 
Hope korang faham.. Sorry sangat..




17 Kuntum Bunga:

oshin said...

sabar eh ainis . sy yang amek programming pun tak pndai sgt bab bab ney . banyak tnya owg jer . huhuh ;) chill oke

DiaUmaiNiNaz said...

ni ha budak tadika dtg singgah..cool la ainis...

yana said...

huhuhu..sbr eh..

Amirrah Zawani said...

sabar je lah..
saya paham apa yg kamu rasa tu..
eyh, ada ka org maki2 kalo tak follow balik?? erk.. agak2 lah.. itu hak individu..

DiNaZ said...

lex arr x mo la emo2 yek...biasa lah kekadang manusia nie x pernah puas dengan apa yang ada...sebaik2nya cakap baik2 yang kita pon tak tau n tak dapat tolong...n kalau kita tau kita kongsi...x mo emo ok...^_^

Ainismaira said...

@oshin InsyaAllah 1 hari pandai, yg penting jgn bhenti belajar kan? :)

Ainismaira said...

@DiaUmaiNiNaz hai dak tadika.. saye baru dajah 1.. T_T coooll

Ainismaira said...

@yanayer..sabar sgt2 ni.. T_T

Ainismaira said...

@Amirrah Zawani ade Mirra.. agak sedih la jugak :(

mE said...

alala dik..akak punye blog lagi tade ape haaaaa...

jangan majuk2 ye....

Cik Aien said...

cik aien plak xsuke kalau ade tulis FOLLOW u FOLLOW me back..

bukn demand nk follow belog yg cantek2 je, cume cara mcm tu umpama nk kejar followers terbnyk je. dlm erti kate lain, bersaing nk dptkan nama dlm dunia blog. huh!

penulisan mantap, ade penarikan belog, insyaallah ade...

Shag said...

Alahai~ Dah sampai tahap maki hamun tu siapa yg tak sentap. Sabar eh, Ainis. Kalau perlu stop aja lah kot DIY tu. Tapi, kalau ramai yg still sokong segmen tu. Pikir dalam dalam. Moga Ainis dapat buat keputusan apa yang baik untuk belog Ainis ni ;)

Tahu tak, KFCM dan Elia kahwin?

Jejaka Terhangat said...

fuhh..macam2 ragam manusia ni..sbrnya ssh nak ajar psl blog kalo tak bersemuka..nak buat tutorial plak bkn senang.org tak paham pon satu hal..kesimpulannya, jwb mana yg reti je..yg tak reti abaikan. ngehh..papepon smoga suksess ye cik ainie :)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

erkk.. ada lak minta tunjuk ajar maki2.. x berkat ilmu tu. apapun sabar k! Tu la tanda2 awal dah nak jd blogger otai

Kak Wan Kamsiah said...

abaikan saja mereka2 itu.... sabar ok....

cik ciput said...

ish, xkan la aine ada haters..huhu..org saje je tu kot..

**sungguh biadap org yg melukakan hati kwn sy ni

titirara said...

saba ye . :)

Related Posts with Thumbnails