" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



KDL : Suka Je, Tapi Tak Cinta Pun...

Pin Pin Pon Pon ||


Segmen baru ni.. Kisah Dalam Lagu.. Hehe.. Dengar kan apa yang Akim cakap tu?

Suka.. suka.. bukan happy/gembira, tapi suka yang berkaitan dengan perasaaan ni.. Macam mana nak bezakan antara perasaan suka, sayang, cinta? 


Masalah :
1. Aku suka la tengok dia comel/smart/cantik/kacak la.. Tapi suka tengok je la.. Tak de la sampai cinta...

Tetttt! Apa maksudnya tu ek? Ada ke istilah suka je? Bukan ke bila kita ada perasaan suka tu, kita akan jadi excited bila terjumpa si dia? Bila tak jumpa ada juga terbit satu persoalan, "mana dia ek? selalu time2 macam ni dia ada"...

Contoh la, macam saya ni.. Saya suka makan aiskrim... Memang tak boleh tengok la, memang nak beli sangat.. Tapi sebab tak de duit, terpaksa la tahan nafsu tu... So tengok je la aiskrim tu dalam ice box... Maksudnya macam ni, saya suka aiskrim tapi tak mampu nak beli, maknanya saya tak dapat la makan aiskrim tu.. Tapi kalau saya mampu beli, dapatlah saya makan aiskrim tu.. Korang paham tak?

Haha.. Saya pun tak tau nak explain.. Bagi saya, bila kita cakap kita suka tu, sebenarnya kita cuba menghalang perasaan lain datang.. Atau lebih tepat cuba menidakkan perasaan kita yang sebenar kepada seseorang. Kita khuatir kita tak mampu miliki si dia, ataupun memang mustahil untuk kita mendapatkan si dia.. Jadi perkataan 'suke je' tu yang kita gunakan...

Sedar atau pun tak, dalam kita suka seseorang, sebenarnya ada perasaan sayang/cinta juga pada si dia.. Walaupun sebesar kuman.. Percayalah mesti ada.. Sedangkan perasaan benci boleh bertukar jadi cinta, inikan pula perasaan 'SUKA'... Yang memang orang kata mukadimah kepada CINTA.. hahahaa.. Ape yang saya merepek ni..

Yang saya tau saya ada suka seseorang sekarang ni.. Haha.. Sape.. xtauu.. maybe dia memang orang yang saya cintai.. Mungkin juga takkk.. Adakah dia seorang blogger? Atau adakah dia memang bf saya? eee... xtau laa... pening... Saya suka je kat dia, tapi tak cinta pun.. ahahhaha...

Ainismaira : Saya mudah suka pada orang yang baik dengan saya, pada orang yang selalu berborak dengan saya.. Yang selalu buat saya ketawa.. Yang boleh buat saya menangis, bukan kerana sedih.. Tapi sebab terharu dengan budi yang dihulur.. Tapi saya selalu ingatkan diri saya sendiri... Boleh sukakan orang, tapi berpada-pada supaya tak melukakan hati si dia.. ^_^ Kalau dah berpunya, jangan berlagak single.. Heee... So saya berharap tak ade lah orang-orang yang terlalu baik dengan saya.. Nanti saya tersuka... xtauuuuu... 

*Takut tersuka kat orang yang dah ada girlfriend.. Haa.. t kena serang tak tau la camne... Tobattt la.. Mimpi ngeri kot..orang yang ensem sangat atau ramai peminat pun bahaya gak.. ee.. mintak jauh laaa... So pada siapa-siapa yang rasa ada tengah suka kat someone tu, kalau berani bagitau la kat tuan punya badan.. haha.. "Saya suka awak! Saya suka awak!"

*Tapi betullah ada juga yang betul-betul suka je, tapi tak cinta.. Hehe.. 


6 Kuntum Bunga:

-✿ Ayu ✿- said...

teettt....sape kah die...hehehe...
meh join GA ayu...:p

cik ciput said...

Ha'ah..agak setuju la dengan entri ni..sbb kan, sy ada suka kat sesorg..suka tgk, mcm awk kata..sbb dia nmapk baik je..tpi, bila sy dpt tau dia dh nk kawen, hati sy jadi sedih..agaknya bkn sbb sy hanya suka dia..kan?emmm

titirara said...

Eh Eh Eh , anda pandai ~ hihi .

kite pena alami nye

Mais said...

btul, tu...kdg2 suka blh bertukar jdi cinta n bnci jga blh bertukr jdi cinta.....sy pernh alami....=)

athirahothman said...

yup2 . atie sendiri tatao perasaan atie pada mr gloomy atie T.T

Eyka said...

saya suke awak!! tettt~ hahahaXD

Related Posts with Thumbnails