" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Manusia Berubah ^_^

Pin Pin Pon Pon ||
Assalamualaikum.. selamat berhujung minggu.. :)


Hee.. rasa seronok sangat bila kawan-kawan tak kenal saya.. Kejadian semuanya bermula di FB la.. kadang-kadang dok sembang-sembang ingatkan dorang kenal.. rupanya dorang tak kenal saya.. bila saya cakap saya satu sekolah dan satu batch dengan dorang, dorang tertanya-tanya lak.. saya ni dok kelas mana.. hehe..

Apa puncanya ek? Kebiasaaannya terjadi kepada student lelaki la.. Bukan sekelas dengan saya.. Tapi kelas-kelas lain.. Saya tau memang dorang tak kenal saya.. Sebab saya kat sekolah sorang yang pasif.. tak suka nak expose.. pendiam.. jalan pun tunduk ke bawah (eh, yeke?) Saya ni pemalu.. aww.. hehe..

Pada pendapat saya lebih baik orang tak kenal saya, daripada kenal saya tapi kenal sebab cerita-cerita buruk tentang saya.. tak dinafikan dulu masa sekolah saya ni memang comot.. hitam.. muke memang orang takkan pandang.. so saya faham kalau tak de orang yang kenal saya, atau ingat saya.. hik3.. ayat pasrah ni...

Tapi tu la, manusia berubah.. sebab tu saya suka berbuat baik kepada semua.. so kalau nanti yang tak hensem jadi hensem, dorang leh suke same saye.. hak2.. ehh.. xla.. bergurau je.. 

Kesimpulannya, jangan la berkawan dengan orang sebab orang tu comel, cantik, hensem, bergaya, banyak duit. Sebab manusia ni semuanya boleh berubah.. yang cantik boleh hilang kecantikannya.. Semuanya kurniaan Allah, Dia boleh tarik semua tu bila-bila masa je.. So, berbuat baik la dengan semua orang.. Tak rugi pon.. Peace ^_^







6 Kuntum Bunga:

Qamarul Sahid said...

""saya suka berbuat baik kepada semua.. so kalau nanti yang tak hensem jadi hensem, dorang leh suke same saye""



waaaa takley blaa.. huhuhu

Ainismaira said...

hak2.. bergurau la.. xske yg ensem pon.. byk psaingan. :D

Dayang said...

u r rite.. ppl do change.. the good bcme bad and vice versa.. one thg, if someone has a bad personality, dun underestimate em, coz, they might be better then ourself.. cewaahhh... ;))
life must go on.. phewitt.. hehehehe

cik ciput said...

ainie..hehe..sy g KL 5 hri..x sempat buka blog..huhu...

**a'ah, manusia mmg berubah..

zahidah dihaz said...

yang penting hati itu kena cantik...



New Entry: Heart Beat

nabila faryzza said...

yeah! saya setuju. ada ke patut cr kawan sebab luaran je. ape yg penting, hati taw! :)

Related Posts with Thumbnails