" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Batang Nak Berapa?

Pin Pin Pon Pon ||

Semalam jalan-jalan kat pasar Rabu kolej... Sebab teringin nak makan sesuatu, maka dibelilah.. Ada dua gerai yang jual benda tu.. Tapi satu gerai tu ramai orang.. Pergi la gerai lagi satu.. Pun ramai orang.. tak pe laa.. tunggu juga sebab tergoda dengan warnanya...Cantik warnanya kuning keemasan.. Bermula la sesi dialog...

Penggerai : Adik nak cawan ke batang?

Saya terkedu dengan soalan kakak tu.. Jadi saya cuma tunjuk ke arah yang dia maksudkan sebagai batang tu.. Setelah dia melayan dua orang senior di depan saya.. Dia bertanya kembali kepada saya...

Penggerai : Batang nak berapa?

Sekali lagi saya terkedu.. Saya cuma mengangkat jari menunjukkan saya cuma nak satu je.. Sesudah disapu mentega dan selesai membayar, saya pun beredar mengikut rakan ke kedai makan.. Sambil berjalan, saya berbual-bual dengan rakan..

Saya : Apa la kakak tu tanya batang nak berapa? Nasib baik kak memang nak satu.. Haha..

Rakan : Kak, patut kau jawab "satu je la dah cukup.." Haha..

Saya : Penjodoh bilangan jagung bukan batang la.. Tapi tongkol... Setongkol jagung..

Rakan : Oh ya ka? mana saya tau.. Haha

Nasib baiklah kakak tu jual kat saya.. Otak bersih, kalau jual pada budak nakal.. Kompem kakak tu termalu sendiri.. :p Sebab tu penggunaan bahasa kena betul, takut orang salah faham.. Kih2..

Aiyaya.. my favoritoooo.... 

2 Kuntum Bunga:

Amirrah Zawani said...

haha!! akak tu pun selamber je ckp gitu.. suka jagung gak tp selalu beli yg dlm cawan :)

cEmpAkA BirU said...

Haha...

ingatkan aper lah yang dijual tadi..

Jagung ghopenyer

Related Posts with Thumbnails