" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Bukan Tak Nak Kawan, Tapi Masih Berjauh Hati..

Pin Pin Pon Pon ||
Pehh.. tajuk entry tah pape.. Serius benda ni agak mengganggu tambah-tambah bila dah nak exam ni.. Pada yang dulu selalu baca blog saya, mesti pernah terbaca entry pasal yang saya gaduh dengan kawan saya, dan bf dia hantar msg di FB tak bagi saya kawan dengan GF dia dah.. Kalau terlupa pun tak pe.. Memang saya anggap benda tu tak penting dah sekarang ni..


Lepas je dapat msg yang betul2 melukakan hati saya tu, kawan saya tu ada la call, katanya kita lupakan je.. Sebab saya ada marah dia, bila dia melibatkan orang lain dalam masalah kami.. Tak tau la nak kata apa.. Kenapa bila saya salah, susah sangat dia nak maafkan.. Sampai bf dia sound saya.. Tapi bila dia salah, mudah je minta lupa.. Saya memang jenis lembut hati.. Memang saya maafkan, tapi macam mana saya nak lupakan..

Selama ni memang saya sentiasa ingat nak msg dia, tapi bila teringat apa yang bf dia cakap pada saya.. Terus saya lupakan niat tu.. Walaupun dia ada call, kami bersembang, rasanya macam saya ketawa pun saya tipu diri saya sendiri.. Bukan nak kata sebab saya ada kawan baru.. Tapi, entahlah.. Persahabatan tu tak sama macam dulu.. 

Semalam saya ada terima msg dari dia.. Saya tau, kalau saya teringat dia, dia pun akan teringat saya.. Sebab tu kami rapat dulu.. Apa yang saya fikir, memang sama dengan apa yang dia fikir.. Tapi msg dia sekadar nak perli saya sebab tak msg dia.. Hmm.. betul2 hilangkan mood..

"Akum.. sht x? xmsg2 
pn..yela..org dh ade
kwn bru..sp la kt
ni..cmne blaja? ok
ke?bp lme lg stdy? bl
nk jmp aku? Ok
la..t.care..xnk ggu
org bz..hehe.. (^_^)"

"Kwn mmg ade..tp
ttp xsm..rnd kngn
kt..ha..rjin2 bc
bku..ni cti sem 2bln
ke?bleyla cti2
mlysia..hehe..pe
pn,gdluck
aini..smoga t'capai
impian ko.."

"Yeke?bz btl ko eh?
aku xde rzki nk 
smbg..nk bt pnjmn
xdela..haha..kwn2 ko
mst bk2 kn? mst lg
bk dr aku..untgla
ko..ni msti m'ggu ko 
je..dhla nk exam..p 
bc buku.."

Apa yang dapat saya jawab, kawan2 saya kat sini memang baik2, maybe sebab kebanyakannya lebih muda dari saya.. Dan saya rasa lebih dihormati.. Terus dia senyap dan tak balas msg saya dah.. Saya bukan nak lukakan hati dia.. Memang saya masih rasa bersalah.. Kami sama2 buat salah.. Tapi saya cuma tak boleh terima bila bf dia masuk campur.. Mungkin sampai bila2 kami akan macam ni.. Lebih baik saya tumpu pada pelajaran, itu fokus utama sekarang..

Saya bukan balas dendam pada dia.. Saya cuma terkilan, saya masih boleh bls msg dia, masih blh jumpa kalau dia nak.. Masih boleh berkawan.. Tapi memang saya dah tawar hati.. Saya just harap dia akan jumpa kawan yang lebih baik dari saya, yang boleh jaga hati dia.. Supaya lama-lama dia akan lupa saya, kawan yang pernah sakiti hati dia.. Sebab saya cuma berpegang kepada apa yang bf dia kata pada saya.. "Aku tak galakkan korang terus berkawan" Sampai mati saya xkan lupa..



2 Kuntum Bunga:

hanna illy said...

persetankn dye..hahaha

Ainismaira said...

blh ke camtu.. huhuh

Related Posts with Thumbnails