" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Pantang Larang Bila Makan Pisang

Pin Pin Pon Pon ||

Pisang.. saya, tak berapa suka makan macam tu je.. Lebih suka digoreng, direbus atau dibuat kek.. Hehe.. Cerita pasal pisang teringat masa kecik2 dulu.. Orang cakap ada pantangnya bila makan.. Dan bila langgar pantang larang tu, boleh jadi sesuatu yang buruk pada diri kita.. Saya pun dah banyak kali sebenarnya 'terlanggar' pantang larang tu, sebab susah la nak ikut.. mesti terbabas..


Pantang larang yang saya maksudkan ialah, jangan bukak kulit pisang kepada 3 bahagian, nanti jadi monyet.. Haha.. ni memang lawak la bila teringat balik.. Siapa-siapa yang bukak kepada 3 bahagian memang orang akan ejek "MONYET! MONYET!" Hehe.. Budak-budak memang la percaya je apa yang orang cakap.. Kalau betul la pantang larang tu, mesti ramai manusia dah jadi monyet sekarang.. Haha..


Saya rasa memang tak betul la kan.. Orang cakap macam tu, sebab monyet bila makan pisang memang dia bukak kulit tu pada 3 bahagian.. sebab tu orang cakap, jangan belah 3, kira nanti sama dengan monyet la.. Hehe...




4 Kuntum Bunga:

Azree said...

Monyet buka pisang dengan 3 bahagian rupanya,

Sungguh tidak tahu tentang ini,

Tahu tengok monyet tu bergayut-gayut je selama ni~

:p

Muhamad Zaki Zafir said...

belah je mcm mana pun.janji dpt isi. :D

Ainismaira said...

@Azree org ckp camtu.. sy pn xpenah kire berape byk monyet tu belah kulit pisang tu.. haha

Ainismaira said...

@Muhamad Zaki Zafir haha.. yela.. ni keje org yg ske myakat budak2 la.. :p

Related Posts with Thumbnails