" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Saya Bukan Gila Seks!

Orait2.. satu benda buat saya rasa tension.. gelabah pun ada.. banyak kali dah try delete tak boleh.. Ada satu hari tu saya pernah register kat satu laman web tu.. Bukan laman sosial.. saya pernah pergi Bengkel Adobe Flash hari tu.. Jadi nak la tunjuk sikit hasil kerja saya kat blog.. Tapi, malangnya, tak boleh letak file flash kat entry (atau pun saya yang tak tau macam mana nak letak..) .. 


Nak dijadikan cerita, saya nak try la convert file tu kepada file lain yang saya boleh letak kat blog ni.. macam .gif ke.. sebab gambar tu animation kan.. memang la hasil kerja tak seberapa, tapi apa salahnya nak berkongsi kan.. jadi saya try punya try explore cari software yang boleh convert.. ada la jumpa, tapi tak berhasilllll... jadi saya ambil keputusan, cari mana-mana web yang boleh saya upload file .SWF tu dan ambil linknya untuk letak kat blog.. Jumpa la satu web.. malangnya kena register, disebabkan ke'excited'an saya nak tunjuk kat blog, saya pun tanpa ragu2 register je.. 

Tapi bila dah register, malang sekali lagi, saya tak faham langsung macam mana nak convert flash kat situ.. Frust lagi.. Jadi saya biarkan je la web tu dan profile saya di sana.. Kemudian pada satu hari (macam sesi bercerita kanak-kanak plak), saya saja la try-try search 'Ainismaira' kat Google.. Nak tau apa saya jumpa???? Tengok pic kat bawah...


Oh! Mak Kau! Ape benda lak ni? Ni la akibat kecuaian sendiri.. Kekal la benda tu ada kalau orang search Ainismaira kat Google.. Dah try banyak kali delete profile tu dari sana.. Tak berjaya jugak.. Ini telah mencemarkan nama baik saya.. Jadi kalau korang ternampak tu, jangan salah faham la k.. Kalau ye saya layan benda macam tu pun, tak de la sampai nak register profile kat mana-mana kot.. senyap-senyap sudah la kan.. haha.. tak pun mesti saya guna nama lain.. takkan la nama Ainismaira plak...

So, harap tak de sapa2 la yang salah faham dan pandang serong kat saya.. sebab saya awal-awal dah bagitau ni.. Malang betul diriku ini.. T_T Moral of the story, sebelum register kat mana-mana web, pastikan kita tau apa sebenarnya content web tu.. Jangan jadi macam Ainismaira ngokngek.. Padan muka dia.. Aiyooo!

Kalau siapa-siapa tau macam mana nak letak file flash kat entry meh la ajar saya.. huhu..




5 Kuntum Bunga:

cik ciput said...

erk!alamak ainie..huhu...awk dh terkena..silap hb org igt awk upload gmbr / video tak senonoh kt internet..huhu..

Ainismaira said...

@cik ciput itu le pasai cik ciput.. kaget ni.. hope takde yg salah paham la.. memang dah try delete tapi tak boleh.. tension memikiornye.. T_T

Azree said...

Kisahnya....

Harap kalau dah delete, dalam sebulan akaun tu hilang dah...

Ainismaira said...

@Azree hrap2 macam tu la awk.. T_T

D'ya Marshmello said...

ala, kesiannya awak kan..sabar jela okay :)

http://miss-dya.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails