" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Belajar lah hormati orang.. Susah sangat ke?

Pin Pin Pon Pon ||
Hari ni kesabaran saya betul2 teruji.. Sebab terpaksa berdepan dengan manusia2 yang selfish.. Yang langsung tak pandai hormat orang.. Betul2 kesian dengan manusia macam ni.. Kata seorang kawan "Dorang ni tak belajar sivik kot" memang betul lah tu.. Bagi saya budi bahasa ni bukan sesuatu yang boleh kita belajar, apatah lagi bila semua dah besar panjang.. Kalau masa kecik mak ayah tak ajar kita hormatkan orang., sampai besar pun macam tu la..

Jangan kata cikgu tak ajar, hormat menghormati tu lah perkara yang sering ditekankan kat sekolah.. Tapi kalau dah tak makan ajar, macam tu je la sampai bila-bila.. Hidup dalam dunia sendiri.. Jadilah manusia yang kurang ajar, yang tak sedar diuntung....

Pelik sangat2 dengan orang macam ni.. Susah sangat ke nak hormat orang? Satu je pegangan hidup saya, hormati orang jika ingin dihormati.. Tapi apa yang jadi pada hari ni betul2 buat saya kecewa.. Bukan nak mengata sape2.. Tapi majoriti ORANG PEREMPUAN tak pandai nak hormat kaum sendiri.. Depan lelaki nak tunjuk diri paling ayu, terbaik.. Tapi bila depan perempuan, mula tunjuk hidung tinggi.. Tak de apa yang boleh saya buat bila berdepan dengan manusia macam tu.. Selain, SABAR...



2 Kuntum Bunga:

ZIEMA said...

lempang je orang macam tu!!

cik ciput said...

ainie, what happen?

*manusia bertalam2 muka ni memang banyak zaman srg..depan lelaki bukan main sotong lagi, tpi bila sesama perempuan, mengalahkan samseng..

Related Posts with Thumbnails