" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Pengalaman Pertama Sebagai Cikgu

Pin Pin Pon Pon ||
SEMALAM 29/06/2011 buat pertama kalinya saya pergi buat lawatan ke Tadika dengan kawan-kawan... Lokasi? Di Tabika KEMAS Balai Polis Tanjung Malim.. Tak jauh pun dari UPSI.. Kami pergi ke sana sebab nak kena rakam ttg perkembangan kanak-kanak.. Seronok sangat.. Kedatangan kami disambut mesra oleh Cikgu Rosmawati.. Semua murid-murid kat situ gembira menerima kedatangan kami..Memang hilang tekanan yang kami hadapi selama ini.. Untung rasanya ambil kos Pendidikan Awal Kanak-kanak ni..

Walaupun baru pertama kali berjumpa, tidak susah nak mengawal kanak-kanak di sana.. Semuanya mendengar kata dan sangat manja.. Kalau boleh, setiap masa mereka nak duduk di pangkuan kami.. Memang saya seronok sangat.. Saya memilih seorang kanak-kanak untuk melihat perkembangannya dari segi JERIS... Namanya Shahrul Nizam (main eja je ni) nama panggilannya Ijam.. Comel sangat budaknya... Aktif, ceria tapi kadangkala agak pemalu bila diaju soalan..

Majoriti kanak-kanak di situ adalah lelaki.. Macam-macam aktiviti yang kami lakukan bersama, menyanyi, menari, bermain.. Memang tak tergambar keseronokannya.. Lepas ni, andai ada masa kami akan selalu berkunjung ke sana.. Pertama kali ke sana, kami dipeluk, dipanggil Cikgu, sudah mula buat diri ni terharu dan rasa macam nak menangis pun ada..


 *Anak murid kesayangan Cikgu ^_^

Sedangkan kanak-kanak yang kecil sangat pandai menghormati setiap orang, kenapa tidak kita yang sudah dewasa? Fikir-fikirkanlah ^_^



7 Kuntum Bunga:

cik ciput said...

alahai..comel2 semua..muka bersih takde dosa..

*jadi cikgu yang baik k ainie =)

buzzy said...

hai cikgu :D

Ainismaira said...

@cik ciput InsyaAllah.. thx Cik Ciput :)

Ainismaira said...

@buzzy Hai3 :)

dya mohamad said...

teringin jugak nak jadi cikgu budak tadika.sbb dorang sgt comel dan nakal.hee:P

Sara Ali said...

comelnyer.....

sabella mohamad said...

sume comell !
cikgu nye pon comell !
hikhik

Related Posts with Thumbnails