" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Tuhan Berikan Aku Cinta




Jujurnya, saya baru dengar lagu ni hari ni.. Sengaja mencari lagu untuk dihayati liriknya.. dan terjumpa lagu ini... Tuhan Berikan Aku Cinta.. Ada satu ketika, memang terasa diri ni kosong.. Jauh dari cinta manusia.. Jauh juga dari cinta Allah.. Tertarik dengan liriknya "Walau aku senyum bukan berarti aku selalu bahagia"... "Ada yang tak ada di hati ini"... Semuanya seperti melambangkan jiwa yang kesunyian.. Saya bukanlah insan yang tak punya cinta.. Tapi ada masanya, terasa seperti tidak mempunyainya.. mungkin perasaan sendiri... Ada masanya, terasa lebih baik tidak punya cinta.. Tapi semua tu perlu...

Seseorang yang saya kenal.. Rapat.. Sering kecewa dalam bercinta, hingga satu ketika die seperti berputus asa.. Melihat dia menangis, diri ini juga terasa sangat sedih.. Kadang2 pernah juga terbit dalam hati, cuba mencari jodoh yang sesuai buatnya... Namun, masih mengecewakan diri dia.. Semuanya indah sementara.. Saya berdoa semoga dia akan peroleh kebahagiaan yang diingini suatu hari nanti... Mendengar lagu ni, saya rasakan seperti mendengar dia merintih... Tak apa tidak punya cinta.. Tapi sedihnya tiba andai cinta yang ada hilang sekelip mata... Saat itu, hanya kesabaran yang perlu ada... Semoga dia akan jumpa teman hatinya satu hari nanti.. Amin...



Tuhan Berikan Aku Cinta - Ayushita


Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

1 Kuntum Bunga:

ChekNin said...

saya penah mengalami saat putus cinta yg dahsyat. masa tu kawan saya minta sy dengar lagu ni. Then bila dengar, hayati lirik, sy yakin mencintai Allah adalah sebaiknya.

Tapi kadang2 hati ni lalai juga. :(

Sabar adalah yang terbaik.

Related Posts with Thumbnails