" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Lawatan Ke PAPN Bercham

Hai Kawan2..

Pade 14 September 2011 yang lalu, saya dan rakan-rakan sekuliah telah pun pergi ke Pusat Anak PERMATA Negara (PAPN) di Bercham (ayat macam karangan darjah 1..hehe).. Pengalaman? Besttttt gileee... Sebab? Dapat jumpa kanak-kanak comel kat sana la.. Mmg best sangat2... Kedatangan kami disambut mesra oleh guru-guru di sana.. Kepada sesiapa yang pandang rendah kepada pengasuh2 taska ni.. Baiklah simpan saje kata-kata buruk tu.. Mereka semuanya adalah graduan lepasan IJAZAH tau.. Semua dari universiti terkemuka tanah air.. So, siapa cakap kerja pengasuh taska atau guru tadika ni untuk mereka2 yang lepasan SPM saja? Kebanyakan pengasuh kat sana juga, asalnya bukanlah belajar kursus Pendidikan Awal Kanak-kanak, tapi ada yang ambil Sains Komputer, n macam2 kos lagi la.. Memang respect habis kat dorang... ^_^

Kanak-kanak kat sana semua terdiri daripada pelbagai bangsa.. Melayu, Cina, dan India.. Ada juga yang melayu kahwin Cina.. Kanak2 kat sana, semuanya ceria.. Walaupun ada yang malu pada awalnya.. Ada yang agresif juga.. Maklumlah kanak2 kan.. Masa kami sampai tu, kanak2 tu tengah tidur.. So kami buat la tugasan kami dahulu.. Selesai buat tugasan, guru2 di sana pelawa kami makan.. Hehe.. Rezeki jangan ditolak, walaupun sebelum bertolak kami dah belasah Nasi Ayam sorang 1.. ehe.. Kami dijamu dengan bihun goreng, kuih donat dan air teh susu yang memanggggggg tersangattt la sedapnya.. Hehe..

Then, tak lama lepas tu, kanak2 kat sana pun dikejutkan.. Bangun2 dari tidur je, semuanya terus pergi mandi.. Comel sangat, mandi sambil berkemban.. Hehe. Kecik je kainnya...Kebanyakkan kanak2 di sana memang diajar untuk berdikari, tempat tidur kemas sendiri, mandi pun sendiri.. Malu2 mereka mandi, sebab kami tengok.. Hehe.. Pengalaman yang tak dapat dilupakan.. MEmang tak sabar sangat2 nak pergi mengajar.. ^_^

Jom layan gambar la.. Ada sikit je pun :p










0 Kuntum Bunga:

Related Posts with Thumbnails