" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Manusia Semakin Kejam!

Pin Pin Pon Pon ||
Dapat teka cerita pasal apa? Yela, tak lain tak bukan, kes pembuangan bayi.. Perlu ke sampai nak bunuh bayi tu? Geram sangat bila baca berita macam ni.. Di mana la letak hati perut seorang manusia.. Semua ni dah terlalu teruk.. Manusia dah tak takut dosa.. Terus melakukan dosa.. Apa nak jadi dengan budak-budak sekarang.. Kalau tak nak jaga, jangan dibunuh.. Ya, Allah.. Apalah dosa bayi tu.. Sembilan bulan dalam kandungan, tergamak bunuh darah daging sendiri.. Cukup la dosa berzina yang ditanggung, janganlah ditambah dengan dosa membunuh.. 

Belajar tentang kanak-kanak buat saya semakin menyayangi kanak-kanak, tak kiralah anak siapa pun.. Melihat kes2 macam ni buat saya rasa sebak sangat-sangat. Semuanya bermula dengan langkah pertama.. Janganlah cuba perkara yang dah jelas dinyatakan haram.. Kenapa masih buat.. Kuatkan diri melawan godaan syaitan.. Lelaki perempuan, kenalah sama-sama kawal diri.. Cinta apa kalau maruah tergadai? Cinta apa kalau tiada rasa tanggungjawab? Cinta apa yang memaksa kita membunuh zuriat kita sendiri walaupun bukan dari hubungan yang halal? Itu ke cinta yang orang sekarang agungkan?

Renung.. fikirkan.. perasaan mereka yang tidak punya anak, yang kehilangan anak.. Fikirlah kenapa kita dilarang berzina? Inilah hasilnya.. Tak nak ke tengok bayi tu membesar? Tersenyum, merangkak, berdiri, berjalan dan akhirnya berlari memanggil nama ibunya? Jangan jadi bodoh kerana cinta.. Lelaki yang baik tak kan sentuh wanita yang ingin dijadikan isteri.. Jangan percaya kepada lelaki yang hanya tahu berjanji akan bertanggungjawab.. Cintailah lelaki yang benar-benar ikhlas.. Ikutlah ajaran Islam, InsyaAllah bahagia dunia akhirat.. 

Saya tak nak letak gambar bayi yang dikelar ibunya yang berusia 16tahun.. Sebab terlalu sedih.. Saya pasti ada yang dah tengok gambar tu.. Macam mana kita marahkan orang-orang di China yang tidak membantu seorang kanak-kanak dilanggar van melalui satu video yang tersebar di Youtube dan Facebook... Macam tu la kita patut marah kepada rakyat kita yang membunuh bayi mereka sendiri.. Tiada perkataan lain selain KEJAM.. Semua ni ibarat nanah yang semakin membusuk.. Memetik kata-kata Sultan Brunei, "Who are we to say, WAIT?" Kerajaan tolonglah jangan berlengah lagi.. Yakinlah dengan hukum Allah..

"Belajarlah tentang bayi dan kanak-kanak, sejak dari dalam kandungan lagi... dan kamu akan rasa betapa gembiranya berdepan dengan mereka dan melihat mereka membesar di depan mata...Sesungguhnya anak tu anugerah yang tidak ternilai harganya.. "

Video kegemaran saya.. Comel sangat!!! 


0 Kuntum Bunga:

Related Posts with Thumbnails