" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Ulat Sayur Boleh Makan La....

Harap maaf, gambar ulat sayur tak dapat disiarkan kerana penulis sangat geli dengan ulat.. T_T

Short entry for today... (amboi speaking..hehe)


Ok lah.. simple je ni.. orang cakap ulat sayur kita boleh makan.. Kalau betullah boleh makan kan.. Kite tengok 1 kes ni je..

Kajian Kes (Wah, macam assignment dah ni.. hehe) :

Salina (bukan nama sebenar) sedang makan nasi di gerai makan, lauknya kangkung goreng belacan.. Sedap-sedap mengunyah dan hampir licin makanannya, baru Salina perasan dalam sayur kangkung tu ada ulat.. Salina tersedak.. dan cakap kat member dia.. "Wei, ada ulat la dalam sayur ni.." dengan slumber member dia cakap, "Takpe la, ulat sayur kan boleh makan.."

Kalau korang jadi Salina, apa yang korang buat? Terus makan makanan tu sampai habis atau tolak tepi? Atau korang lari laju-laju pergi toilet dan muntahkan apa yang korang dah makan?

Kalau dah termakan atau tak tahu yang kita dah makan ulat tu, still ok la kan? Tapi kalau kita nampak ulat tu sekor2, takkan la kita still nak makan.. Betul takkk?


Ainismaira : Geli dengan ulat, macam mana la orang boleh makan ulat yang gemok2 tu.. Huhu T_T


Reminder : Final Exam (6/10/2011-14/10/2011)



0 Kuntum Bunga:

Related Posts with Thumbnails