" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Budak Sekarang Tak Macam Dulu

Bukan entry memburukkan siapa-siapa, sekadar membandingkan budak2 sekarang dengan zaman saya masih budak2 dulu :D

1. Dulu2 kalau kat sekolah, barangsiapa yang memakai mekap, walaupun sekadar lip balm pastinya ada yang kutuk2 belakang.. Sekarang normal dah, malahan siap blusher celak bagai.. Normal la tu sekarang :)

2. Dulu2 kalau bergaduh dengan kawan2 sekolah, diam2 dan cakap belakang je.. Sekarang normal dah kalau jumpa budak2 sekolah (perempuan) bergaduh macam wrestling.. Normal la tu sekarang :)

3. Dulu2 boleh kira budak2 sekolah yang couple masa sekolah ni, dan tak ramai yang tau, bila dah lama2 baru tau yang tu ex tu.. yg ni ex yg tu.. Sekarang, normal dah, semua nak ada pakwe dari sekolah rendah sampai le sekolah menengah, brape banyak kali putus pun tak tau .. Normal la tu sekarang :)

4. Dulu2 budak2 mana nak jaga penampilan sangat, pakai la baju macam mana pun.. Mekap jauh sekali, pakai jelah bedak Johnson baby tu pergi sekolah atau ke mana2 je.. Sekarang, budak2 sekolah pun dah takde rupa sekolah, dressing macam orang dewasa dah.. Normal la tu sekarang :)

5. Dulu2 budak2 lebih suka naik basikal, pergi mana2 naik basikal.. Sekarang kecik2 dah naik motor preng sana sini.. Normal la tu sekarang..

6. Dulu2 budak2 kalau yang suka mencuri pun just mencuri buah kat kebun orang, curi telur ayam, curi gula2 kat kedai.. Tapi sekarang, merompak pun ada.. Isk3..

7. Dulu2 budak2 nak telefon ayah suruh ambil di sekolah pakai telefon awam je (tu pun kalau ada), sekarang masing2 dah ada handphone.. (tapi tak telefon ayah dah).. Normal la tu sekarang kan?

Dunia makin maju, manusia pun nak maju.. Tapi kenapa Islam ditolak ke belakang? Fikir2kanlah.. Perbezaan banyak membawa keburukan daripada kebaikan...

0 Kuntum Bunga:

Related Posts with Thumbnails