" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Indahnya Alam Ciptaan Allah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera :)

Agak-agak korang ada tak hobi yang korang tak sedar? Hobi saya yang tanpa disedari ialah, suka tangkap gambar awan/langit. Dulu masa kecik suka tengok awan, tambah-tambah awan ni kan pelbagai bentuk. Kadang-kadang bentuk macam orang, ikan, kucing dan macam-macam lagi la.. Bila dah besar ni pun masih lagi suka tengok langit dan awan, sebab warnanya tenang kan.. So kat sini, nak la kongsi sikit gambar awan yang saya pernah tangkap.. Sebab guna handphone je tangkap, so kualiti biase-biase je la.. :p Selain tu, memang saya suka ambil gambar sekeliling saya, macam pokok, bunga, dan ape2 je la yang saya jumpa.. So kat sini, nak share la beberapa gambar, tak banyak sikit je.. Kat sini semua gambar awan, langit, matahari terbit, bulan.. Hehe :) Lain kali share pic lain plak ye :)




Awan pertama saya tangkap masa kat UPSI, ni view dari Kolej Ungku Omar (KUO lama)


Awan yang membawak hujan ni, hehe.. View dari Kolej Harun Aminurrashid (KHAR), UPSI..



Ni pun view dari KHAR, niat di hati nak tangkap gunung nun jauh tu, dah macam gunung berapi tengoknye sebab ada awan kat atas gunung tu.. Seram gak kadang-kadang.. Hehe..


Gambar ni pun amik dari KHAR, katil saya tepi tingkap, memang hari-hari layan awan.. Awan ni nampak smooth je.. So, snap la 1.. :)


Matahari terbit dari belakang Kolej Ungku Omar UPSI, hehe.. Untung kalau bangun pagi-pagi, dapat tengok matahari terbit.. Tak payah nak naik atas bukit bagai :p



Pic ni ambil masa join 1M4U kat KLCC, nasib la langit cerah dan awan cantik je hari tu.. Dapat la hilangkan penat membuang masa kat sane.. Huhu..


Hee.. gambar bulan penuh.. Ni guna handphone adik saya, sebab guna hp saya nampak satu bulatan cahaya je, sedih.. Takde kemera mahal kan.. Tapi ni kire ok la.. Nampak jugak sikit pokok mangga mak.. Hehe...



Dan gambar yang paling saya suka, tak sangka, terharu, kagum dan seangkatan dengannya.. Gambar kat bawah ni.. Mula-mula saje2 ambil gambar awan kan, tapi bila tengok balik.. Subhanallah.. Allah saja yang tahu ape perasaan yang saya tak boleh nak gambarkan.. Selama ni kita selalu tengok orang post gambar macam ni, macam-macam bentuk. Tapi kalimahnya sama.. Pic ni saya ambil dari rumah kakak saya kat Shah Alam.. Allah.. Gembira sangat dapat ambil gambar ni..


Perhati betul-betul, korang nampak tak.. Awan tu membentuk kalimah Allah.. Mungkin saya terlambat sikit je ambil gambar ni, sebab awan ni nampak macam dah kembang sikit.. Dah nak hilang.. Lepas dapat ambil beberapa keping, nak ambil lagi dah hilang dah awan tu.. Syukur dapat jugak tengok walau sekejap.. BEST!







4 Kuntum Bunga:

Nur Azila Ismail said...

hehe cntik3 semua gmbr , plg last tu plg cntik

Zaf98 said...

wahhh!!! beautiful... <3<3<3
matahari terbit dgn yg last skali tu! <3

محمد رازيق said...

gambar yang menarik, semuanya tentang awan. cantik, jelas keindahan alam ciptaan-Nya.

tq singgah blog, jngn serik dtg lagi. hehe

Ainismaira said...

terima kasih :)

Related Posts with Thumbnails