" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Bakal Jadi Guru!


Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah SWT yang memberi kami kemudahan dan kelancaran dalam proses mencari tempat praktikum.. Akhirnya dapat satu tempat.. Di mana? Di sebuah tadika di Seksyen 7, Shah Alam.. 



Memang niat di hati nak praktikal di Shah Alam so misi utama dengan housemate memanglah menuju ke Shah Alam..Niat praktikal kat Shah Alam ni bukannya sebab nak bersuka ria, kami cuma mengikut arahan pensyarah supaya cari tadika yang besar dan ramai murid.. Syukur, tadika yang kami call tu rupanya memang besar, sebuah rumah tiga tingkat dan satu lagi di sebuah kondo.. Kebetulan menuju ke Shah Alam, cikgu yang kami hubungi tu pun minta kami datang ke tadika tersebut..

Memang pertama kali ke Shah Alam dengan kereta, tanpa abang dan kakak.. Kira macam redahhh je ni dengan kawan2.. Kami sampai kat tadika tu dalam jam 9 pagi.. Masih ada kanak-kanak yang baru tiba.. Comelnyaaa, baju warna kuning, yang lelaki berkopiah, yang perempuan bertudung.. :D Cikgunya juga sangat baik hati sebab boleh melayan kerenah kami yang macam2 permintaannya..

Syukur Allah permudahkan segala urusan kami.. Kami dijangka akan berpraktikum pada 3 Jun 2013 - 29 September 2013.. Bakal mengharungi bulan Ramadan Al-Mubarak di sana.. semoga segala-galanya berjalan dengan lancar, tanpa sebarang masalah.. Jadi langkah seterusnya ketika cuti nanti, mestilah kena cari rumah sewa yang berdekatan.. Banyak dah survey.. Harga pun boleh tahan.. Harap2 masa kami nak praktikum nanti banyak la rumah yang kosong.. :))



*Apa juga yg berlaku pada hari tersebut, kami terima sebagai dugaan.. 
Kami percaya setiap apa yang berlaku ada hikmahnya..*



4 Kuntum Bunga:

twinkle twinkle said...

lame x jejak blog akk :)

Ainismaira said...

same la dik.. kak pn dah jarang bw.. sory ek xdtg jenguk..

aQu dOt cOm said...

nme tadika pe?jgn tadika yg dpn rmah sewa sy da la..hehe

Ainismaira said...

haha.. nama tadika kene la rahsiekan kot.. tp rumah kt sect 7 ke? huhuhu

Related Posts with Thumbnails