" Life is too short, grudges are waste of perfect happiness..Laugh when you can, apologize when you should and let go of what you can't change..Love deeply and forgive quickly..Take chances, give everything and have no regrets..Life is too short to be unhappy..You have to take the good with the bad, smile when you're sad, love what you got and always remember what you had..Always forgive but never forget learn from your mistakes..But never regret.. People change, and things go wrong..But always remember..LIFE GOES ON... "



Tutorial Hilangkan Kesan Putih Pada Tudung Bawal Tone

Pin Pin Pon Pon ||

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Entry ini khas ditujukan kepada peminat2 tudung bawal.. Bawal 2 tone, bawal 3 tone, bawal 4 tone, bawal 5 tone, bawal pelangi, bawal paddle pop dan lain-lain lagi.. 

Hanya pengguna tudung bawal je yang mungkin faham akan entry ini.. Hehe.. Perasan tak tudung bawal tone yang selalu kita beli tu akan muncul warna putih-putih yang bertompok-tompok atau bergaris-garis, kadang2 sampai penuh tudung tu, dah jadi tak cantik..

Kita pun boleh sampai ke tahap, tak nak dah beli tudung-tudung bawal tone lagi sebab lama-lama akan jadi putih. Dulu saya fahamkan kesan putih tu effect daripada sabun basuh, saya fikir tak boleh guna sabun serbuk, kena guna yang liquid.. 

Saya juga fikir kesan tu adalah kesan warna yang luntur dan tak boleh nak diperbaiki lagi, rupanya saya silap, sampailah saya jumpa 1 video tutorial di Youtube yang mengajar cara-cara untuk menghilangkan kesan putih pada tudung bawal tu..

Jom tengok sama-sama, video ini diupload di bawah akaun Gja Abd Aziz.. Terima kasih banyak-banyak kepada peng'upload' video ini yang sangat-sangat membantu saye.. :)




Haa, dah tengok kan? Senang je rupanya.. Guna duit syiling je.. Saya dah cuba, dan memang hilang kesan tu.. Memang suke teramat sangat la.. Sooo... Jom kita ramai-ramai pergi ucap terima kasih kat owner page AyuLensaHati ni.. Hehe.. Kat page fb tu pun ada dijual tudung2 bawal yang comel2.. :)


So lepas ni janganlah give up nak beli tudung bawal tone lagi ek2, sebab tudung2 bawal tone kan sangattt lahh cantiknyeee...






3 Kuntum Bunga:

Zaf98 said...

waahhh! terima kasih kak! lepas ni...b0leh la saya buat! lagipun, saya mmg pakai tudung bawal je~ tahnks sis! :D

Ainismaira said...

@Zaf98 yup2.. thnks pade owner video kan3.. :)

Nasuha said...

Good tips! ♥

Related Posts with Thumbnails